هراس داعش برای از دست دادن پایتخت خود

داعش از بیم سقوط رقه در شمال سوریه، به دست نیروهای ارتش سوریه  دستور به لغو مرخصی نیروهایش و افزایش دوره کاری آن‌ها داده تا نیروی مناسب را برای دفاع از این شهر داشته باشد.

 به نوشته «دیلی تلگراف»، داعش دفاع از شهر راهبردی رقه را شدت بخشیده و منابع مطلع از حفر گودال‌ها ، ساخت نقاط ایست بازرسی و نیز ساخت زیر زمین‌های بتونی از سوی داعش خبر دادند.

یک منبع مطلع از غر نظامیان ساکن این منطقه در گفت‌‌وگو با دیلی تلگراف گفت: «داعش مرخصی‌ها را برای افزایش حضور نیروهایش لغو کرده و حتی از مقام‌های ارشدش نیز درخواست کرده همگی در پست‌های خود حاضر باشند .»

دلیلی تلگراف در خاتمه از فشارهای وارده از چند جبهه بر نیروهای داعش و از دست رفتن شهر تاریخی پالمیرا در سوریه در ماه مارس و رمادی در عراق در ماه دسامبر خبر داد. یک سرهنگ آمریکایی نیز از اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی داعش در رقه خبر داد.

نماینده روسیه در مقرسازمان ملل متحد در ژنو  نیز از آمادگی ارتش سوریه برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

«الکسی بوروداوکین» جمعه گذشته گفت، ارتش سوریه برای حمله به مواضع خرابکاران داعش در شهرهای «دیرالزور» و «رقه» آماده می‌شود و نیروی هوایی ارتش روسیه نیز آن‌ها را حمایت می‌کنند.