خشم ژرمن‌ها از حضور آوارگان روز به روز بیشتر می‌شود، به ویژه با انتشار آمار جدید که نشان می‌‌دهد تا سال 2020 میلادی، 93.6 میلیارد یورو معادل 74 میلیارد پوند از بودجه کشورشان به جیب آوارگان می‌رود، تازه - به قول مسئولان آلمانی- اگر بیش از این نشود.

 

 

45 آتش‌سوزی عمدی از سوی ژرمن‌ها در اردوگاه مهاجران

هتلی در ساکسونی که به محل اقامت 300 مهاجر تبدیل شده بود، فوریه سال جاری میلادی در آتش خشم ژرمن‌ها سوخت

 

این آمار نجومی از مجموع هزینه‌های دولت آلمان برای اسکان، خدمات اجتماعی و آموزش زبان و فرهنگ این کشور به حدود 3.6 میلیون مهاجری استخراج شده که قرار است تا 5 سال آینده همخانه ژرمن‌ها شوند. 600 هزار در سال جاری، 400 هزار در سال 2017 و 300 هزار در هر یک از سال‌های پس از آن. برای مقایسه خوب است بدانید کل بودجه نظامی بریتانیا در سال 2015 میلادی 36.6 میلیارد پوند بوده است.

ماه گذشته مرکز تحقیقات اقتصادی منهایم (ZEW) آمار شگف‌آورتری از مجموع هزینه‌های دولت آلمان برای همگن‌سازی مهاجران در جامعه میزبان ارائه داد: 398 میلیارد یورو معادل 313 میلیارد پوند! این در حالی است که مجموع هزینه‌های دولت بریتانیا در همین مورد (البته تا کنون) 1 میلیارد پوند بوده است. لندن فقط پذیرش 20 هزار مهاجر را تا سال 2020 میلادی برعهده گرفته است.

رئیس دایره جنایی پلیس فدرال آلمان (BKA) از افزایش بیسابقه حملات علیه اردوگاه‌های مهاجرنشین در سال جاری میلادی خبر داد. بیشتر عاملان آتش‌سوزی، مردانی بوده‌اند که همان حوالی زندگی می‌کنند. هالگر مانش همچنین سخن از توهین‌های زبانی چه در معابر و اماکن عمومی و چه در فضای مجازی به میان آورد و نگرانی خود را از تشدید چنین شرایطی در ماه‌های آینده اعلام کرد. در 5 ماه گذشته حدود 3 هزار شکایت در این مورد به پلیس ارسال شده است.

 

تظاهرات ملی‌گرایان علیه حضور مهاجران در آلمان روز به روز بیشتر می‌شود. به ویژه با توجه به پیروزی متحدان سیاسی آنها در برخی کشورهای اروپایی، آنها هم منتظر شکست حزب حاکم در انتخابات سال بعد هستند.

 

 

حضور مهاجران در آلمان بیش از هر کشور اروپایی دیگر و بیش از هر دوره دیگری در تاریخ این کشور پس از جنگ جهانی دوم بوده است. طی 12 ماهه گذشته، ورود حدود 1.1 میلیون آواره به مرزهای ژرمن‌ها ثبت شده است در حالی که طبق برآورد وزیر کشور آلمان، حدود 500 هزار مهاجر نیز بدون ثبت قانونی مهمان پرجمعیت‌ترین کشور اروپا شده‌اند.

اعتراضات به حضور مهاجران در آلمان تا جایی رسیده که ولفگانگ شوبل وزیر اقتصاد مرکل و عضو حزب حاکم (دموکرات مسیحی) به ژرمن‌ها اطمینان داده برای تأمین هزینه این مهمانان خوانده و ناخوانده به کشورشان،‌ نیاز به استقراض نخواهند داشت.

کاهش مقبولیت مرکل طی ماه‌های اخیر، آینده روشنی برای حزب وی در انتخابات سراسری بعدی که یک سال دیگر برگزار خواهد شد، ترسیم نمی‌کند. با این احوالات عجیب نیست باز هم سر یک خوک به شکل توهین‌آمیزی مقابل دفتر حزب حاکم پیدا شود.