عضو پارلمان "ترکیه" روز گذشته با انتشار اسنادی مبنی بر درمان مجروحان داعش در بیمارستان های این کشور، از مقامات دولتی و امنیتی این کشور انتقاد کرد.

در حالی این اسناد از سوی «ارم اردم» منتشر شد که دولت ترکیه هرگونه نفوذ مجروحان داعش به خاک این کشور و درمان آنها در بیمارستان های ترکیه را رد کرده بود.

این عضو پارلمان که از حزب مخالفین دولت «رجب طیب اردوغان» محسوب می شود، در میان این اسناد، پرینت ارتباطات پیامکی یکی از عناصر بلند پایه داعش به نام «الهام بالی» و دو قاچاقچی انسان را، منتشر کرده است.

آنگونه که از پرینت ارتباطات پیامکی این افراد با هم، به دست می آید، بالی وظیفه هماهنگی با قاچاقچیان مذکور را داشته تا مجروحان بلند پایه داعش از طریق مرز "سوریه" وارد ترکیه شده و در بیمارستان های از پیش تعیین شده، تحت درمان قرار گیرند.

همچنین در برخی دیگر از این پیامک ها، هزینه های مربوط به درمان عناصر داعش مورد بررسی قرار گرفته و نیز چگونگی انتقال مبالغ مورد نیاز و رساندن آنها به دست عوامل مامور در ترکیه بیان شده است.

طبق اسنادی که اردم در دست دارد، تروریست های داعش و خانواده های آنها، به طور مدام در حال رفت و آمد بین سوریه و ترکیه هستند.

دولت ترکیه با اتخاذ موضع منفی نسبت به این اسناد، مدعی شد تمام تلاش خود را معطوف مبارزه با تروریست های داعش کرده است و هیچ فضای امنی برای این تروریست ها در مناطق مرزی با سوریه باقی نگذاشته است.

در حالی این ادعا از سوی دولت ترکیه مطرح شد، که چندی پیش اسناد محکمی از سوی مقامات روس مبنی بر نفوذ تروریست ها از طریق مرز سوریه با ترکیه به این کشور منتشر کردند.

همچنین مقامات روسیه، ترکیه را متهم به معامله با داعش بر سر نفت هایی که این گروه تروریستی از سوریه قاچاق می کند، کرده و در همین راستا فیلم ها و تصاویری از ترانزیت و قاچاق نفت به داخل خاک ترکیه، منتشر کرده بودند.

دولت ترکیه پیش از این ارم اردم را به دلیل بخری اظهارات افشاگرانه اش در رابطه با ارتباط ترکیه با داعش و مصاحبه با رسانه های روسی، مورد بازجویی قرار داده بودند.