شبکه بی بی سی عربی با اشاره به اعتراض هفده زن وزیر سابق فرانسوی به آزار جنسی در دنیای سیاست فرانسه تصریح کرد: بیشتر زنان در این کشور به علت ترس از دست دادن کارشان، در برابر آزار جنسی سکوت اختیار می کنند.

 

"مونا سکر" گزارشگر شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی با تهیه گزارشی درباره بیانیه اعتراض آمیز هفده زن وزیر سابق فرانسه به آزارهای جنسی در دنیای سیاست که در آن نوشتند: «ما دیگر سکوت نخواهیم کرد، زنان باید احساس کنند که می توانند رای خود را بیان کنند» گفت: به نظر می رسد، فریادهای خشم از تبعیض جنسیتی در دنیای سیاست فرانسه بلند شده است. ده ها زن در مقابل ساختمان پارلمان فرانسه برای خاتمه دادن به این تجاوزات خطرناک تجمع کردند. زنان معترض گفتند نمایندگان زن در پارلمان فرانسه مورد آزار و تجاوز جنسی و اظهار نظر زن ستیزاته قرار می گیرند. هفده زن وزیر پیشین فرانسوی در بیانیه ای نوشتند که در برابر آزار جنسی در دنیای سیاست سکوت نخواهند کرد. همه امضا کنندگان این بیانیه اذعان کردند که مورد خشونت جنسیتی قرار گرفته اند، زیرا آنان به محیط محصور به مردان وارد شده اند و افزودند: رفتار برخی مردان باید تغییر یابد. امضا کنندگان نیز بر لزوم اجرای درست قوانین تاکید کردند.

 

گزارشگر این شبکه همچنین تصریح کرد: در پی رسوایی اخلاقی «دنی بوپن» یک نماینده پارلمان فرانسه که نمایندگان زن او را به خشونت و تجاوز جنشی متهم کرده اند، هفده زن وزیر سابق فرانسوی این بیانیه را نوشتند. بوپن این اتهامات را رد کرد.

 

یکی از نمایندگان زن شاکی گفت، پوپن تقریبا هر روز به آنان تعرض می کرد.

 

آن لاحمر، نماینده حزب سبز در این باره تصریح کرد: «دردی که شخصا احساس می کنم هیچ وقت آرام نگرفته است. برای من خوب است که درباره آن صحبت کنم، اما مهم تر از آن باید زنان دیگر آزاد شوند و درباره چنین کارها سخن بگویند.»

 

مونا سکر خاطرنشان کرد: در پی رسوای دنی پوپن، شکایت ها مطرح شده است، اما هنوز بیشتر زنان فرانسوی از ترس از دست دادن کارشان دربرابر آزار جنسی سکوت اختیار می کنند. با این وجود، سیاستمداران زن فرانسوی به ستوه آمده اند و یکی از آنان گفت دیگر غیر ممکن است اجازه دهیم به سیاستمداران مرد قانون شکنی کنند و هر روز مزاحم زنان شوند و به آنان تعرض کنند، گوئی آنان گمان می کنند چنین رفتار شوخی  یا نوعی از مردانگی است. 

 

این منبع خبری در پایان تصریح کرد: این مشکل تازه به شمار نمی رود، بلکه سال ها وجود داشته است و رو به وخامت هم هست. سال گذشته، چهل زن در فرانسه شکایت نامه را بر ضد سیاستمداران بلند پایه امضا کردند. هفته گذشته، کمپین مجانی راه اندازی شد تا مشورت قانونی به زنان مورد آزار جنسی از سوی سیاستمداران مرد داده شود.

 

 در همین حال، دعوت برای تشکیل هیئت ویژه مربوط به آزار جنسی در مجلس سنای فرانسه مطرح شده است.