پرده برداری از نقش غیرقابل انکار عربستان در 11 سپتامبر
روزنامۀ انگلیسی "گاردین" با انتشار دلایل غیر قابل انکاری دربارۀ نقش مسئولان دولتی عربستان در حملات 11 سپتامبر، تأکید کرد که باید از هرگونه تساهلی در سیر تحقیقات مرتبط با این مسأله خودداری شود.

روزنامۀ "گاردین" اظهارات یکی از اعضای جمهوری خواه کنگره را که دربارۀ حوادث 11 سپتامبر تحقیق کرده، منتشر کرده و به نقل از نوشت: دلایل غیر قابل انکاری وجود دارد که نشان می دهد شماری از مسئولان سعودی شبکه ای برای حمایت ازعاملان حملات تأسیس کرده اند. این عضو کنگره، همچنین، از دولت اوباما خواست تا "به سرعت برای علنی کردن گزارش سری کنگره دربارۀ ارتباط عربستان با حملات وارد عمل شود».

"گاردین"، در بخش دیگری از گزارش خود، با اشاره به اظهارت "جان لِمن"، وزیر دولت ریگان، به نقل از او آورده است: «عربستانی ها نقش واقعا بزرگی در حمایت از هواپیماربایان 11 سپتامبر داشته اند» و بعضی از این سعودی ها «در حکومت عربستان صاحب منصب بوده اند».

" لِمن"، همچنین، با تأکید بر اینکه شاید کمیتۀ تحقیق و تفحص دربارۀ حملات 11 سپتامبر به دلیل عدم تصریح به این واقعیات دچار اشتباه شده باشد، گفت: «گزارشی که منتشر کردیم، به هیچ وجه نباید عربستان را تبرئه می کرد».

" لِمن" با اشاره به نقش وزارت امور دینی عربستان در حمایت از تروریسم توضیح داد که "فهد الثمیری"، کارمند این وزارتخانه که از عاملان حملات حمایت کرده است، زیر نظر وزارت سعودی فعالیت های خود را انجام می داده است.

دولت آمریکا تا کنون اجازۀ انتشار 28 صفحه از گزارش کنگره دربارۀ حملات یازده سپتامبر را که نقش عربستان در این حادثه را آشکار می کند، نداده است.

حملات یازدهم سپتامبر عبارت است از سلسله‌ای از حملات انتحاری که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برابر با ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ هجری شمسی به ‌دست گروه تروریستی القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد.