رمزگشایی از نحوه ترور مصطفی بدر الدین

مجموع شواهد نحوه ترور و اقدامات رسانه ای پس از آن و عدم برعهده گرفتن مسئولیت شهادت مصطفی بدرالدین در ساختمانی در نزدیکی فرودگاه دمشق توسط هیچ گروه و جریانی نشان می دهد که با یک برنامه هوشمند در اینباره روبه رو هستیم.

 

حزب الله لبنان علت شهادت مصطفی بدر الدین، رئیس شاخه نظامی خود را حمله توپخانه ای گروه های تکفیری اعلام کرده است. این در حالیست که هنوز هیچ گروه و یا جریانی مسئولیت مستقیم این ترور را برعهده نگرفته است. اما شواهدی نشان می دهد که این ترور یک طراحی بوده و به خصوص اقدامات پس از آن از یک مرکز هوشمند طراحی و اجرایی می شود. در اینباره به نکات ذیل توجه بفرمایید:

 

الف: منابع رسانه ای صهیونیست ها در اقدامی کم سابقه بلافاصله اعلام کردند که در این ترور دست نداشته اند. این نوع موضعی گیری در میان منابع رژیم صهیونیستی بسیار کم سابقه است. معمولا رسانه ها و مقامات رژیم صهوینسیتی در اینگونه موارد بیشتر با عدم اعلام موضع رسمی این شائبه را تقویت می کنند که کار آنها می باشد. در موارد امنیتی مشابه که حتی ردپای سرویس اطلاعاتی اسراییل نیز عیان شده بازهم از تاکتیک عدم موضع گیری و نه تایید و نه رد استفاده شده است.

 

اما در ترور مصطفی بدرالدین بلافاصله عدم دخالت داشتن در این اتفاق، به عنوان خبر رسانه ای مطرح می شود که قابل تامل است. این در حالیست که پروژه عدم موضع گیری و عدم برعهده گرفتن مسئولیت ترور مصطفی بدر الدین به منظور فشار روانی به حزب الله و پس از آن متهم کردن به اینکه این ترور یک تسویه حساب درون گروهی بوده است، توسط گروه های معارض سوری نیز با عدم اعلام موضع رسمی در همین پازل روانی دنبال می شود.

 

پروژه ای که اسراییلی ها اغاز، گروه های تکفیری آن را ادامه و سپس رسانه های عربی و غربی (همانند العربیه، الجزیره و بی بی سی) که توسط سرویس های اطلاعاتی اداره می شوند، این پروژه را در افکار عمومی تکمیل می کنند.

 

 ب: نحوه شهادت و جزییات حادثه نشان می دهد که هدف قرار گرفتن دقیق محل حضور مصطفی بدر الدین نمی تواند به صورت اتفاقی صورت گرفته باشد. پشتوانه این ترور یک اقدام اطلاعاتی دقیق و عملیاتی بوده است. جزییات حادثه نیز بر این فرض تاکید دارد که یک همکاری اطلاعاتی پیشرفته و بالاتر از سطح و توان گروه های تکفیری صورت گرفته و این گروه ها به احتمال فراوان، تنها پیمانکار و مجری این ترور بوده اند.

 

ج: در پنج سال اخیر سرویس های اطلاعاتی متعدد منطقه ای و فرامنطقه ای، شبکه های جاسوسی، جمع آوری اخبار و شناسایی خود را با استفاده از خلا امنیتی و هرج و مرج در برخی مناطق این کشور پایه گذاری کرده اند که ترور مصطفی بدرالدین می تواند یکی از خروجی های این شبکه های اطلاعاتی باشد.

 

این مسئله را نیز نباید از نظر دور داشت که اقدامات مشکوک و تحرکات اخیر آمریکایی ها، ترکیه و عربستان در سوریه تنها در بعد نظامی‌گری خلاصه نخواهد شد و تجهیزات شنود و رصد احتمالا در سوریه بیش از پیش تقویت شده است.