الجبیر: اسد برود، بحران حل می شود!

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در جدیدترین اظهار نظر درباره تحولات سوریه گفته بحران آوارگان سوری با برکناری بشار اسد از قدرت حل می‌شود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه قطری «العربی الجدید»، گفت: عربستان شمار زیادی از آوارگان سوری را در خاک خود جای داده و کمک‌های مالی زیادی به کشورهایی که اردوگاه‌های آوارگان سوری را در خاک خود بنا کرده‌اند ارسال کرده است با این وجود معتقدیم که حل بحران آوارگان سوری با با کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور این کشور از قدرت امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: اگر بشار اسد در قدرت نبود و سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش را ادامه نمی‌داد، شاهد آوارگی 12 میلیون سوری در داخل و خارج از این کشور نبودیم به همین دلیل بشار اسد باید از قدرت کنار برود چه با راهکار سیاسی چه با زور سلاح.

وزیر خارجه عربستان ادعا کرده بعد از برکناری اسد اقتصاد سوریه بازسازی می‌شود و درها به روی آوارگان این کشور باز می‌شود تا به کشور خود باز گردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش عربستان در حمایت از آوارگان سوری و انتقادهایی که به این کشور درباره عدم استقبال از آوارگان در خاک عربستان شده است؛ گفت: عربستان نقش مهمی در کم کردن رنج آوارگان سوری بازی می‌کند و طی مدت زمان گذشته دو میلیون ویزای ورود به خاک عربستان به آوارگان سوری اعطا کرده است و در حال حاضر دست کم 700 هزار آواره سوری به جای حضور در اردوگاه‌ آوارگان در شهرهای عربستان اسکان داده شده‌اند.