سید حسن نصرالله : مقاومت پایه و اساس حزب الله باقی خواهد ماند
سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در میدان سید عباس موسوی در شهرک نبی شیث به مناسبت شانزدهمین سالگرد پیروزی حزب الله بر رژیم اشغالگر قدس خواستار مبدل شدن این روز به یک عید ملی فراگیر شد.

وی با اشاره به اینکه در مثل چنین روزی در سال 2000 این پیروزی را به همگان تقدیم کردیم و هیچگاه این پیروزی را منحصر به خود ندانستیم ، خاطرنشان کرد: ما در مثل چنین روزهایی باید مرحله آزادسازی را به یاد آوریم  و علل و عوامل شکست سنگین صهیونیست ها و مبدل شدن ارتش صهیونیست از یک ارتش شکست ناپذیر به یک ارتش گریخته از لبنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

وی گفت : ما باید اقدامات دشمن صهیونیست را در کشورمان از زمان شکل گیری تا به امروز و کشتارها و اشغال سرزمین و بازداشت ها و جنگ های متعددش را علیه کشورمان و از بین رفتن تاسیسات زیربنایی لبنان و آواره شدن مردم در کشورمان را به یاد آوریم .

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما باید به یاد آوریم که اسراییل دشمن واقعی و اساسی است و به عنوان دشمن و بزرگ ترین تهدید باقی خواهد ماند که در کمین لبنان و فلسطین و منطقه نشسته است در حالیکه برخی می خواهند او را به یک دوست و همپیمان تبدیل کنند.

نصرالله تاکید کرد: ما باید به یاد آوریم که اگر فداکاری ها و جانفشانی ها نبود هیچ سرزمینی آزاد نمی شد و امنیت در لبنان تحقق نمی یافت . ملت ما در لبنان همانند فلسطین ایمان دارد که به عقب راندن دشمن تنها با یک مقاومت فراگیر در تمامی ابعاد نظامی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی آن امکان پذیر است و مقاومت در دورانی که در آن عدم یاری اعراب به درازا خواهد کشید، همچنان پایه و اساس رویکرد باقی خواهد ماند.