ورود آنکارا به حیات خلوت روسیه

پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در جریان سفرش به استانبول برای شرکت در نشست جهانی بشردوستانه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرده و در جریان این دیدار با آموزش افسران پلیس اوکراینی در این کشور موافقت شد.

وب سایت رسمی دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای گفت: در چارچوب این برنامه آموزش و تجهیز، تمامی تجهیزات لازم برای آموزش این افسران پلیس اوکراینی فراهم خواهد شد.

این مساله یکی از سری توافقات حاصل شده میان اوکراین و ترکیه‌ای است که روابطشان در بحبوحه خدشه‌دار شدن روابط آنکارا با روسیه گرمتر شده است.

این در حالی است که افسران پلیس افغانستان نیز در حال حاضر به عنوان بخشی از برنامه سالانه‌شان در ترکیه تحت آموزش قرار دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هماهنگی نهایی در خصوص توافقنامه حفاظت سرمایه‌گذاری دو جانبه و توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف که فرصت‌های سرمایه گذاری برابری را برای سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در اوکراین و سرمایه‌گذاران اوکراینی در ترکیه فراهم می‌کند حاصل شده و دوره ویزای‌شان برای اقامت بی‌وقفه اوکراینی‌ها در ترکیه به 90 روز افزایش یافته است.

براساس گزارشات اردوغان و پوروشنکو درباره پروژه‌های جدید در زمینه مهندسی فنی ساخت هواپیما و صنایع دفاع نیز با یکدیگر مذاکره کردند.