تلاش معارضان برای نادیده گرفتن فتوحات ارتش سوریه

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه خبرهای مربوط به آزادسازی 16 روستا توسط «نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه» را تکذیب کرد.

به گزارش  شبکه خبری «فرانس 24»، عبدالرحمن در گفت‌وگو با این شبکه اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه تنها دو روستا را از دست داعش آزاد کرده‌اند و خبر آزادسازی 16 روستا صحت ندارد.

وی با تکذیب ادعاهای نیروهای دموکراتیک کرد، تأکید کرد که این خبرها بیش از آنکه حقیقت میدانی داشته باشد در راستای جنگ رسانه‌ای منتشر می‌شود.

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه افزود:‌ «نیروهای دموکراتیک همین که یک مزرعه را می‌گیرند، می‌گویند یک روستا را گرفتیم و وقتی که یک روستا را آزاد می‌کنند می‌گویند یک شهر را آزاد کردیم».

وی عنوان داشت، آزادسازی رقه در مرحله دوم عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا قرار دارد و در مرحله اول این عملیات قرار است ریف شمالی این استان تا شهر «منبج» و دریاچه فرات آزاد شود.

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که از زمان آغاز این عملیات (سه‌شنبه)، 16 روستا را از دست داعش آزاد کرده‌اند.

عملیات آزادسازی شهر رقه، مقر داعش از روز سه‌شنبه این هفته با حرکت نیروهای دموکراتیک و با حمایت جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی شروع شده است.

پیشتر آمریکا اعلام کرده بود با نیروهای کرد برای آزادسازی رقه همکاری خواهد کرد و 500 نیروی آمریکایی به طور مستقیم در آزادسازی «رقه» حضور خواهند داشت.

گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از به هم پیوستن یگان‌های مدافع خلق وابسته به حزب دموکراتیک کُردهای سوریه و چند گروه مسلح عرب و مسیحی سوری مانند الصنادید، برکان الفرات و التحریر و ... تشکیل شده است.