روزنامه صهیونیستی معاریو و جروزالم پست در گزارشی به قلم یوسی میلمان تحلیلگر ارشد مسائل امنیتی خود با اشاره به کنفرانس اخیر روزنامه صهیونیستی جروزالم پست که در رابطه با موقعیت وحشتناک رژیم صهیونیستی در منطقه برگزار شده، نوشت: حزب‌الله امروز بزرگ‌ترین تهدید نظامی برای اسرائیل به شمار می‌رود، این حزب ناوگان موشکی بالغ بر 100 هزار موشک در اختیار دارد که صدها فروند از آنها قادر به رسیدن به عمق 250 کیلومتری هستند و تعدادی از آنها قادر به حمل کلاهک‌های انفجاری با وزن صدها کیلو گرم بوده و می‌توانند هر نقطه از اراضی اسرائیل و تأسیسات استراتژیک آن نظیر ایستگاه‌های برق و تأسیسات اتمی دیمونا و فرودگاه بن‌گوریون و مراکز صنعتی و پایگاه‌های ارتش و فرودگاه‌های نظامی را هدف قرار دهند.

 

وی همچنین مدعی شد که حزب‌الله لبنان موشک‌های زمین به دریا و هواپیماهای بدون سرنشین بعلاوه سامانه‌های دفاع هوایی و قدرت اطلاعاتی بالا و توان پیشرفته‌ای در زمینه جنگ سایبری در اختیار دارد.

روابط اسرائیل با مصر و اردن بسیار خوب است

میلمان در رابطه با مناسبات گروه‌های جهادی نظیر جبهه النصره و القاعده در جولان اشغالی نوشت که آنها یاد گرفته اند چگونه با همسایه اسرائیلی خود همزیستی داشته باشند. وی همچنین تصریح کرد که هیچ گاه مناسبات امنیتی بین مصر و اسرائیل تا این اندازه خوب نبوده است. مناسباتی که بر اساس منافع مشابه از جمله در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه سینا است.

این تحلیلگر مسایل راهبردی رژیم صهیونیستی می افزاید: در شرق نیز در مرزهای اردن، اسرائیل بخش اول دیوار( 30 مایل) را ساخته و روابط دوجانبه خوب و بهتر از هر زمان دیگر است، اما با این حال برخی از مسئولان اسرائیلی از سرنوشت اردن نگران هستند، به ویژه اینکه ملک عبدالله شاه اردن در کنترل مرزهای این کشور ناتوان به نظر می رسد.

حزب الله یک ارتش است

وی افزود: حزب الله در واقع به یک ارتش تبدیل شده است، یعنی قدرت آن در مقایسه با سال 2006 سه برابر شده است و دارای بیش از 40 هزار نیرو است. این تحلیلگر صهیونیستی در عین حال مدعی شد که حزب الله در جنگ سوریه هزار و پانصد نیروی خود را از دست داده و پنج هزارنفر از نیروهایش مجروح شده اند.

دراین گزارش همچنین آمده است که حزب الله به تجربه نظامی در درگیری ها و مانور دست یافته و همه پیش بینی ها و شواهد حاکی از احتمال وقوع جنگ جدید میان آن با اسرائیل درصورت طولانی تر شدن جنگ در سوریه خبر می‌دهند.

پیروزی اسرائیل در جنگ آینده بسیار مشکوک است

به نوشته این تحلیلگر مسائل امنیتی با وجود اینکه ارتش اسرائیل دائما از پیروزی در نبرد سخن می گوید؛ اما این مساله درنهایت بسیار مشکوک است، زیرا درصورت وقوع جنگ، دولت نتانیاهو قادر به مقابله نخواهد بود، با وجود اینکه لیبرمن اکنون وزیر جنگ اسرائیل شده و علنا دعوت به جنگ کرده است.

ارتش‌های عربی خطری برای اسرائیل ندارند

معاریو در ادامه گزارش خود آورده است که حقیقت آشکاری که اوضاع استراتژیک اسرائیل را تشکیل می دهد، این است که ارتش های عربی به ویژه در سایه پیمان های صلح با مصر و اردن هیچ تهدیدی برای اسرائیل به حساب نمی آیند و ارتش های قوی تر دیگری مانند سوریه و عراق و لیبی در جنگ های مصرانه تری شرکت می کنند.

ایران تهدیدی برای اسرائیل است

در این گزارش از ایران به عنوان تنها قدرت منطقه خاورمیانه یاد شده است که می تواند تهدیدی برای اسرائیل باشد زیرا این کشور با داشتن قدرت بالای نظامی و صنایع و سلاح های پیشرفته و موشک های دوربرد قادر است هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهد.

این روزنامه افزود: ایران با امضای توافق هسته‌ای با آمریکا و کشورهای غربی با منع جمع آوری سلاح‌های هسته‌ای موافقت کرده است و افزون بر آن در زمان حاضر مشغول بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصاد است و در جنگ های سوریه و یمن مشارکت فعال دارد.