پرونده فساد نتانیاهو تحویل دادستانی شد

 پلیس رژیم اسرائیل به نتایج این تحقیقات اشاره‌ای نکرد اما رسانه های این رژیم نوشتند که این تحقیقات توصیه کرده است که کیفرخواست علیه "ساره" همسر نتانیاهو مطرح شود.

برپایه این گزارش، ساره نتانیاهو در چارچوب تحقیقات 15 ماهه مورد بازجویی قرار گرفت. بازجویی در این باره بود که گفته شده ساره و نتانیاهو پول مالیات ها را برای خرید وسایل محوله ویلای خصوصی خود در تفرجگاه ساحلی قیصریه و نیز پرداخت هزینه بازسازی شبکه برق خانه خود صرف کرده اند.

پلیس رژیم اسرائیل در بیانیه ای گفت: تحقیقات در فوریه سال 2015 میلادی به خاطر احتمال ارتکاب اقدامات مجرمانه نظیر دستیابی به یک سری از مزایا از طریق تقلب و سلب اعتماد آغاز شد.

این بیانیه افزود: همه دلایل و شواهد احتمالی به دادستانی کل در شهر قدس که تحقیقات را پیگیری می کند، ارجاع شد تا محتوای آن را بررسی و تصمیم بگیرد که آیا باید نتانیاهو و همسرش مورد پیگرد قضایی قرار گیرند یا نه.

این بیانیه جزئیات بیشتری فاش نکرد اما رسانه های رژیم اسرائیل نوشتند که پلیس توصیه کرده است که دادستانی منطقه علیه ساره نتانیاهو و دیگران و نه همسرش اتهاماتی را مطرح کند.

این درحالی است که نتانیاهو هدف از این اتهامات خدشه به وجهه اش دانسته است.

ناظر کل رژیم اسرائیل نیز روز سه شنبه 24 ماه مه گذشته گزارشی درباره سفر های خارجی نتانیاهو منتشر کرد که برخی از آنها را با همسر و فرزندانش از 2003 تا 2005 میلادی انجام داده بود. نتانیاهو در این برهه وزیر دارایی رژیم اسرائیل بود.

در این گزارش آمده است: سفرهای نتانیاهو و خانواده اش که با پول دستگاههای خارجی در دوره ریاست او در وزارت دارایی انجام شد ، خارج از قوانین مربوطه بوده است و در نتیجه به نظر می رسد که او امتیازی کسب کرده باشد.

این گزارش در عین حال نتانیاهو را به ارتکاب جرم متهم نکرده و آورده است: برخی نتایج به دفتر دادستانی ارجاع شده است که نمی توان آن را در حال حاضر منتشر کرد.