اردوغان: پیشگیری از بارداری برای مسلمانان نیست

"رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی در استانبول اعلام کرد تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری برای خانواده های مسلمان نیست. وی ادامه داد: مسئولیت مادران است که رشد جمعیت ترکیه را تضمین کنند. جمعیتی که در چند سال گذشته حدود 1.3 درصد رشد داشته است.

 

وی در ادامه افزود: من به وضوع می گویم باید تعداد فرزندانمان را افزایش دهیم. مردم در خصوص کنترل بارداری و تنظیم خانواده صحبت می کنند. هیچ خانواده مسلمانی نمی تواند این مسئله را بپذیرد. همانطور که خدا و پیامبر بزرگ فرمودند: ما این راه را می رویم و در این راستا نخستین وظیفه بر دوش مادران است.

 

اردوغان حتی در سخنرانی خود در روز زن در سال جاری میلادی گفت: "یک زن در درجه نخست یک مادر است."وی در سال 2014 کنترل تولد را خیانتی خواند که نسل انسان را به خطر انداخته است. وی همچنین با تشویق مادران برای آوردن 4 فرزند گفت: "یک یعنی تنهایی، دو یعنی رقابت، سه یعنی توازن و چهار یعنی فراوانی."

 

بنا بر اعلام دفتر آمار، سال گذشته جمعیت ترکیه به 78.7 میلیون نفر افزایش یافت. جمعیت ترکیه در سال 2000 کمتر از 68 میلیون نفر بود. رجب طیب اردوغان و همسرش امینه 2 دختر و 2 پسر دارند.  در ماه جاری میلادی، مراسم عروسی دختر کوچک رئیس جمهور برگزار شد. دختر بزرگ وی اِسرا و همسرش، وزیر انرژی ترکیه نیز 3 فرزند دارند.