آمریکا به خاطر عربستان به ایران"نه" بگوید!

یک پایگاه خبری نزدیک به کنگره آمریکا روز چهارشنبه با بیان این ادعا که متحدان واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران نگران هستند، از دولت این کشور خواسته به روابط نزدیک‌تر با ایران نه بگوید.

«هیل» از توافق هسته‌ای دولت آمریکا به عنوان یکی از دولت‌های گروه 1+5 با ایران انتقاد کرده و با اشاره به ادعاها درباره مخدوش شدن روابط واشنگتن با دو متحد اصلی‌اش در خاورمیانه - رژیم‌های اسرائیل و عربستان - به دلیل این توافق می‌نویسد: «این نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا آنقدر برای برجا گذاشتن میراثش مشغولیت ذهنی داشته که نمی‌توانسته درست فکر کند.»

پایگاه «هیل» در بخش دیگری از این گزارش به شعارهای مردم ایران ضد آمریکا اشاره کرده و نوشته است: «با هر معیار عینی که بسنجیم، تهدیدات ایران، موجود و آشکار هستند.»

این گزارش می‌افزاید: «برای کسی که حتی یک لحظه فکر کند که مواضع ایران نرم‌تر شده، بیانات رهبر عالی ایران، آیت‌الله خامنه‌ای در دو سخنرانی جداگانه در جولای سال گذشته، کفایت می‌کند: ' شعار مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آمریکا' را شنیدید... از خداوند متعال می‌خواهیم که این دعاهای مردم ایران را مستجاب کند.»

رهبر عالی‌قدر ایران به علاوه - طبق نوشته هیل – در یک سخنرانی دیگر هم تأکید کرده که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا تأکید کرده است.

پایگاه «هیل» همچنین مدعی شده که توافق هسته‌ای ایران به ایجاد نگرانی در میان رژیم صهیونیستی، مصر و عربستان سعودی شده است.

در بخش پایانی این گزارش نوشته رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باید با توجه به این نگرانی‌ها به داشتن روابط نزدیک‌تر با ایران، «نه» بگوید.