انتقاد کلینتون از ترامپ با استفاده از "محمد علی کلی"

"هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نام "محمد علی کلی،" اسطوره ی دنیای بوکس برای ضربه زدن به "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات استفاده کرد. کلینتون در مقابل جمعیت 1200 نفری مردم در مدرسه ژیمناستیک در شهر "اوکس نارد" در کالیفرنیا اعلام کرد: "در روزی که ما برای محمد علی عزاداری می کنیم، باید یادآور شویم که در کشوری زندگی می کنیم که مردم می توانند موانع را بردارند، می توانند خدای خود را بپرستند، می توانند نام خود را انتخاب کنند و می توانند بر اساس استعداد و توانشان، رویاهای خود را دنبال کنند.

 

وی در ادامه افزود: من همیشه معتقد بودم در آمریکا مهم نیست که والدین شما کجا متولد شده اند یا پوست شما چه رنگی است. ما با کلمات و اعمالمان قضاوت می شویم نه نژاد و قومیت و مذهبمان.

 

کلینتون پیش از این نیز از ترامپ به دلیل اظهارات بی اساسش در خصوص قاضی "گونزالو کاریل" انتقاد کرده بود. این قاضی، پرونده مربوط به "دانشگاه ترامپ" را در دست دارد؛ اما ترامپ گفته است این قاضی به خاطر میراث مکزیکی تعارض منافع دارد. 

 

کلینتون همچنین در سخنرانی خود گفت: ترامپ سعی دارد اذهان مردم را با این لفاظی ها منحرف کند. قاضی کاریل همانند من و ترامپ آمریکایی است؛ اما ریشه های مکزیکی نیز دارد. به عقیده ترامپ چون او ریشه های مکزیکی دارد، نمی تواند روی پرونده وی کار کند.

 

ترامپ پیشتر این قاضی فدرال را که در ایندیانا متولد شده است به خاطر پرونده دانشگاهش هدف حملات خود قرار داد. گزارشها حاکی از آن است که دانشگاه ترامپ به دلیل دو شکایتی که از آن شده، لغو امتیاز و تعطیل شده است. این دانشگاه از دانشجویان مبالغ هنگفتی پول برای وعده های واهی آموزشی در حوزه املاک گرفته است. 

 

این نخستین سخنرانی کلینتون پس از مرگ محمد علی کلی است. کلینتون پس از مرگ این بوکسور در حساب توییتر خود نیز نوشت: محمد علی واقعا از نظر قدرت، مهارت، شهامت و وجدان مرد بزرگ و بی بدیلی بود. 

 

این قهرمان بوکس جهان، زمانی که مسلمان شد، نامش را از کاسیوس به محمد علی تغییر داد. او از 12 سالگی مشت زنی را آغاز کرد و 10 سال بعد قهرمان بوکس جهان شد. وی سوم ژوئن سال جاری میلادی (14 خرداد 95)، پس از 32 سال تحمل بیماری پارکینسون، در 74 سالگی در بیمارستانی در آریزونا درگذشت.