کلینتون نامزدی نهایی حزب دموکرات شد

آمار و ارقام خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که «هیلاری کلینتون» تعداد دلیگیت‌های لازم برای کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را به دست آورده است.

در حال حاضر تعداد دلیگیت‌هایی (وکلای انتخاباتی) کلینتون به 2 هزار و 383 رسیده است و این تعداد برای کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها مورد نیاز بود.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون اولین زنی است که موفق شده است نامزدی نهایی حزب دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دست‌ آورد.

با اینحال، «برنی سندرز» رقیب دموکرات هیلاری کلینتون اعلام کرده است که کلینتون پیروز نشده است زیرا هیلاری به سوپردلیگیت‌هایی وابسته است که نمی‌توانند تا قبل از برگزاری کنوانسیون ماه ژوئیه حزب دموکرات، رأی دهند. 

آسوشیتدپرس گزارش کرد که کلینتون با پیروزی بزرگ در انتخابات درون حزبی «پورتوریکو» و حمایت دقیقه آخری سوپردلیگیت‌ها، میزان آراء‌ کافی برای کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا را به دست آورد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نیز در این رابطه گزارش کرد که کلینتون اولین زنی شد که دوشنبه شب به وقت محلی (اوایل صبح امروز) نامزدی ریاست‌جمهوری یکی از احزاب سیاسی مهم آمریکا را به دست آورد.

کلینتون دوشنبه شب در اینباره گفت: «باید به شما بگویم که بر طبق اخبار، ما در آستانه یک لحظه تاریخی و بی‌سابقه قرار گرفتیم اما هنوز برای رسیدن به این لحظه کار داریم، اینطور نیست؟ ما فردا، 6 انتخابات داریم و قرار است به شدت برای به دست آوردن تک تک آراء به ویژه در کالیفرنیا، تلاش کنیم».

نیویورک‌تایمز گزارش کرد، کلینتون نیز همچون اوباما با حمایت صدها سوپردلیگیت، موفق به کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها شد.

طبق قوانین دموکرات‌ها، این سوپردلیگیت‌ها که حدوداً 720 نفر می‌باشند، اجازه دارند از هر نامزدی که تمایل دارند، حمایت کنند و همچنین قبل از برگزاری کنوانسیون دموکرات‌ها در ماه ژوئیه، می‌توانند رأی خود را به نفع هر نامزد دیگر تغییر دهند.