تقلای کامرون برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

 در شرایطی که تنها دو هفته به برگزاری همه‌پرسی، درباره ماندن و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده دیوید کامرون در مناظره تلویزیونی خود با نایجل فراژ (به عنوان یکی از منتقدان بدبین به اتحادیه اروپا) گفت: ادامه عضویت در اتحادیه اروپا چیزی است که انگلیس بر خواهد گزید. وی افزود: ما مانند یک کشور با تمام توان خود در برابر فشار ناشی آنچه 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا به عنوان مقررات تعیین می کنند و کشور ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد، می ایستیم و من می گویم که هیچ راهی جز این برای ما به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان وجود ندارد. 

 

کامرون در ادامه گفت: ما باید در داخل این سازمان باشیم و برای منافع انگلیس و و نیز برای مشاغل متعلق به انگلیسی‌ها مبارزه کنیم . من فکر می کنم ما ترسو نیستیم ، به نظر من ما در حال مبارزه هستیم و در درون این سازمان برای آنچه فکر می کنیم درست است مبارزه می کنیم.  

 

وی  با بیان اینکه اتحادیه اروپا نیازمند اصلاحات و باز کردن درهاست، گفت: روند انجام این کار گاهی اوقات می تواند مایوس کننده باشد، که هست؛ اما پرسشی که ما باید در این همه پرسی از خود بپرسیم این نیست که آیا ما پارلمان اروپا را دوست داریم یا نه، رک و پوست کنده بگویم من خودم این پارلمان را خیلی دوست ندارم، سئوالی که ما باید از خود بپرسیم این است که خارج شدن ما بهتر است یا ماندن ؟ آیا با ماندن در این اتحادیه امنیت بیشتری خواهیم داشت یا با ترک آن؟  
نخست وزیر انگلیس در ادامه کفت: من امیدوارم که همه ما در روز 23 ژوئن به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دهیم .

 

نایجل فراژ، رهبر حزب  استقلال پادشاهی متحد (یوکیپ،) هم در این مناظره گفت : ما انگلیسی ها بهتر از اینها هستیم ، ما نمی خوایم مورد آزار و گردن کلفتی افراد غیر منتخب نظیر ژان کلود یانکر (رئیس کمیسیون اروپا) قرار بگیریم . وی در این مناظره، در حالیکه پاسپورت خود را نشان می داد گفت: این گذرنامه باید یک گذرنامه انگلیسی باشد اما بر روی آن نوشته اتحادیه اروپا ، من فکر می کنم برای امن تر کردن این کشور ما نیازمند بازگشت به گذرنامه انگلیسی هستیم، در این صورت است که ما می توانیم هر کسی را که به این کشور پا گذاشت چک و کنترل کنیم . 

 

وی افزود: فرصت پیش روی ما و شاید تنها فرصت ما به عنوان یک ملت، بدست گرفت کنترل امور خودمان است.