مجلس شورای عربستان در ادامه ادعاهای واهی دولت سعودی،  آنچه را "سیاسی کردن حج از سوی ایران و خارج کردن این فریضه از چارچوب دینی خود برای استفاده در اهداف سیاسی" نامید، محکوم کرد.

 

مجلس شورای عربستان روز گذشته در بیانیه ای مدعی شد: سیاسی کردن حج و یا بکارگیری آن درروابط بین المللی مسأله ای است که عربستان نمی تواند آن را قبول کند؛ کشوری که تمامی امکانات خود را برای میزبانی حجاج بیت الله الحرام و خدمت به آنها و حفظ امنیت آنها تا زمان ترک این سرزمین بکار گرفته است.

 

این بیانیه در ادامه آورده است: مجلس شورای عربستان از رژیم ایران می خواهد در خصوص حج بیت الله الحرام و شعائر الهی عقل را حاکم کرده و از آنها برای بازی کردن با احساسات شهروندان ایرانی استفاده نکند.

 

این بیانیه در ادامه مدعی شد: شورای عربستان از موضع کشورها، پارلمانها و سازمانهای اسلامی که همگام با عربستان با تلاش های رژیم تهران در سیاسی کردن حج مخالفت و بر انجام فریضه حج در امنیت و آسایش تأکید کردند، قدردانی می کند.

 

این شورا در پایان مدعی شد عربستان تمامی امکانات مادی و انسانی خود را برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام در تمامی موسم های حج بدون تفاوت میان حجاج کشورها بکار می گیرد.
ادعاهای مجلس شورای عربستان در حالی مطرح می شود که عربستان سعودی تلاش دارد لغو حج شهروندان ایرانی را به گردن دولت کشورمان انداخته و آن را اقدام تهران برای سیاسی کردن حج بنامد.