حمله مهره عربستان در لبنان به حزب الله و ایران

 سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان که از حمایت گسترده عربستان برخوردار است، با اتهام زنی و حمله به حزب الله لبنان و ایران گفت: "حزب الله خود را وارد جنگی دیوانه وار در سوریه به درخواست ایران برای دفاع از بشار اسد رئیس جمهور سوریه در برابر مردمش کرده است و در امور داخلی یمن و بحرین و عراق دخالت می کند و مانع به حد نصاب رسیدن پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور می شود".

او با فرافکنی افزود: "این وضعیت باعث شده تا لبنان صدها کشته و هزاران زخمی بدهد و کشور ما را در مقابل اجماع عربی قرار داده است و این امر خود را در کاهش شمار گردشگران و سرمایه گذاران نشان داده است".

سعد حریری همچنین مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شد و گفت: "این وضعیت کنونی ما موقت است زیرا اکثر لبنانی ها از همه طوایف به عربیت و اجماع عربی خود پایبند هستند و دخالت ایران درهر یک از کشورهای عربی را نمی پذیرند و این امر را که ایران از آنها به عنوان هیزم آتش سوریه و فتنه های متحرک استفاده کند، نمی پذیرند؛ هرچند که مخالفت برخی از آنها با سکوت است".

او مدعی شد: متاسفانه لبنان هزینه دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود و درگیر کردن آن با جنگ‌های خارج از خاکش را می‌پردازد.