"رعد الحسین" جلوگیری رژیم اشغالگر صهیونیستی از ورود فلسطینی ها به اراضی اشغالی سال 1948 را به مثابۀ مجازات جمعی مردم فلسطین دانست.

وی تاکید کرد: تصمیم تل آویو برای ایجاد کمربند امنیتی و بستن همه منطقه ها به سبب تیراندازی که در شهر تل آویو اتفاق افتاده است، مغایر با قوانین بین المللی است.

رژیم صهیونیستی پس از جست وجوی خانه به خانۀ منطقه عملیات، در پی منهدم کردن منازل خانواده های دو پسر عموی فلسطینی برآمده است که این عملیات را اجرا کرده اند.

وزارت امورخارجۀ آمریکا نیز به رژیم صهیونیستی اجازه داد به این عملیات واکنش نشان دهد، به این شرط که در این واکنش، فلسطینی های بی گناه، مجازات نشوند.

صهیونیست ها تا این لحظه معتقدند که دو فلسطینی مجری این عملیات، مرتبط به گروهی خاص نبوده‌اند بلکه به صورت فردی این عملیات‌ها را انجام داده‌اند.

دو پسرعمو به نام‌های "محمد احمد موسى مخامره" (21 ساله) و "خالد محمد موسى مخامره" (21 ساله) از اهالی شهر "یطا" واقع در جنوب الخلیل عاملان این عملیات هستند.

این دو عامل استشهادی که لباس‌هایی رسمی پوشیده بودند با ورود به مرکز تجاری "شارونا" ناگهان شروع به تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها کردند که تا کنون کشته شدن 4 صهیونیست و مجروحیت 9 تن دیگر اعلام شده است؛ یکی از کشته‌شده‌ها افسری عالی‌رتبه است.