ترامپ، اوباما را تهدید کرد

 «دونالد ترامپ»—نامزد احتمالی نهایی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا—به باراک اوباما هشدار داد در صورتی که از هیلاری کلینتون—نامزد نهایی احتمالی حزب دموکرات—حمایت کند، به او حمله لفظی خواهد کرد.

 

او این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در برنامه‌ای تلویزیونی به نام «تونایت شو» حزب جمهوریخواه را به دلیل انتخاب ترامپ مورد انتقاد قرار داد. 

 

اوباما در این برنامه در پاسخ به پرسشی درباره میزان رضایت حزب جمهوریخواه از ترامپ گفت: نمی‌دانم جمهوریخواهان چه حسی دارند. حقیقت این است که من به شدت نگران آن‌ها هستم و می‌دانید این به چه معناست.

 

حدود یک هفته است ترامپ به دلیل حمله لفظی به یک قاضی لاتین‌تبار زیر انتقادها و فشارهای حزب خود قرار دارد. با این وجود از مواضع خود کوتاه نیامده است و همچنان به بیان اظهارات جنجالی ادامه می‌دهد.

 

هدف اصلی نخستین سخنرانی وی پس از انتخابات اولیه ریچموند، انتقاد از هیلاری کلینتون بود. او همچنین در این سخنرانی چند جمله‌ای درباره اوباما که به شکل علنی از کلینتون حمایت کرده است اظهار داشت.

 

ترامپ گفت: ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند چه می‌کند. زمانی که باید حواسش به مسائل تجاری و نظامی باشد، قصد دارد برای حمایت از «هیلاری شیاد» تلاش کند.

 

 ترامپ سپس ضمن هشدار به اوباما در خصوص ایجاد کمپینی در حمایت از کلینتون گفت: رئیس‌جمهور با انجام چنین اقدامی به ما اجازه می‌دهد چیزهایی درباره  او بگوییم که در شرایط عادی از بیان آن‌ها خودداری می‌کنیم. به طور نمونه کمپین حمایتی بیل کلینتون را به یاد بیاورید.

 

اشاره ترامپ به سخنرانی 7 مه (18 اردیبهشت) بود که در آن ضمن توصیف خود به عنوان یک مرد تمام عیار گفته بود : به هر حال کسی به زنان بیش از این احترام نمی‌گذارد. آیا می‌دانید هیلاری با زنی که با شوهرش در ارتباط بود چه کرد؟ 

 

او همچنین ویدئویی از  «بیل کلینتون» در حال کشیدن سیگار برگ در اینستاگرام منتشر کرد. بر روی این ویدئو صدای 2 زن که در سالهای دهه 90 میلادی اتهاماتی را مانند آزار جنسی علیه بیل کلینتون مطرح کرده بودند، قرار داشت.