پایان سگ خوری در چین+عکس

به گزارش نیویورک تایمز، همه ساله با نزدیک شدن به روز 21 ژوئن فعالان حقوق حیوانات به تکاپو می افتند تا جلوی قتل عام سالانه هزاران سگ را در جریان این جشنواره را بگیرند. امسال و دو هفته مانده به برگزاری این جشنواره فعالان حقوق حیوانات با جمع آوری 11 میلیون امضای اینترنتی و تحویل آن به سفارت چین در لندن خواستار توقف برگزاری این جشنواره در چین شدند.

 

 فعالان چینی حقوق حیوانات با تجمع در مقابل دفتر دولت منطقه ای شهر یولین در پکن، امضاهای تومار اینترنتی و درخواست توقف برگزاری این جشنواره را به مقامات دفتر یولین در پکن تحویل دادند.

 

در سال های گذشته به طور متوسط بین 10 تا 15 هزار سگ در جریان برگزاری این جشنواره کشته و خورده شده اند.

 

در بسیاری از مواقع سگ ها برای انتقال به این جشنواره به شدت مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و با تلمبار شدن در خودروهای باری و در قفس های تنگ برای سلاخی به شهر یولین برده می شوند.

 

در سال های گذشته فعالان حقوق حیوانات اقدامات مختلفی را برای متوقف کردن این جشنواره سنتی چینی به مورد اجرا گذاشته اند اما تا کنون موفق به لغو برگزاری یا عدم سلاخی سگ ها در این جشنواره نشده اند.

 

برخی فعالان حقوق حیوانات در سال های گذشته با تجمع در مقابل خودروهایی که راهی یولین بودند، با بیرون کشیدن صدها سگ از خودروها، آنها را از خورده شدن در جریان جشنواره نجات داده اند، اما این تلاش های موردی در عمل نتوانسته اند برگزاری این جشنواره را متوقف کرده و به آزار سگ ها پایان دهد.

 

سگ ها و گربه ها و دیگر حیوانات و حشراتی که در بسیاری از نقاط جهان جزء خوراک مردم محسوب نمی شود در کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه در چین از غذاهای سنتی و محبوب مردم محسوب می شود.

 

جشنواره سگ خوری یولین همه ساله از 21 تا 30 ژوئن برگزار می شود و در جریان این جشنواره غذاهایی با گوشت سگ  تهیه و خورده می شود.

 

دیروز 24 فعال حقوق حیوانات با تجمع در شهر پکن با آوردن سگ های خود و در دست گرفتن پلاکاردهایی که روی آن شعار : من شام شما نیستم " نوشته شده بود، اعتراض خود را به برگزاری این جشنواره اعلام و خواهان توقف سنت سگ کشی و سگ خوری در جریان جشنواره یولین شدند.

 

لابی فعالان حقوق حیوانات سال به سال به صورتی قوی تر و با صدایی رساتر در برابر جشنواره سگ خوری یولین اعتراض می کند و با تدام این اعتراض ها احتمال لغو سگ خوری یا محدود شدن آن در جریان جشنواره زیاد است.

 

مسئولان شهر یولین در برابر انتقادات گسترده فعالان حقوق حیوانات می گویند برگزاری این جشنواره مربوط به کل شهر یولین نمی شود و اقلیتی کم شمار از مردم ساکن این شهر این جشنواره را برگزار می کنند.

 

گفتنی است در سال های گذشته فعالان حقوق حیونات در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در اروپا نسبت به برگزاری جشنواره یولین در چین و ازار و اذیت حیوانات در این کشور اعتراض کرده و با راه اندازی کمپین هایی خواهان توقف آن شده اند.

اعتراض فعالان حقوق حیوانات در چین به جشنواره سگ خوری در یولین