وقوع مرگبارترین حادثه تیراندازی در آمریکا که دیروز در یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلندو در ایالت فلوریدا به وقوع پیوست، واکنش‌های زیادی را در سراسر جهان به دنبال داشت.

 

واکنش‌های جهانی به حادثه تیر‌اندازی در اورلندو

 

در چندین شهر جهان از جمله رُم، پاریس و سائو پائولو، مردم عادی با روشن کردن شمع در نقاط مختلف شهر یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.

 

واکنش‌های جهانی به حادثه تیر‌اندازی در اورلندو

 

کاخ باکینگهام در صفحه توییتری خود از طرف ملکه انگلیس و شاهزاده فیلیپ از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد.

 

دیوید کامرون – نخست وزیر انگلیس – نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت گزارش تیراندازی شبانه در اورلندو وی را به شدت متاثر کرده است.

 

حامد کرزای – رئیس جمهور سابق افغانستان - نیز که برای حضور در مراسم یادبود «محمدعلی کلی» - قهرمان بوکس جهان - در واشینگتن به سر می‌برد، ضمن محکوم کردن این حادثه، از آن با عنوان یک "اقدام غیرانسانی" یاد کرد. 

 

وی در مصاحبه با واشینگتن پست گفت: "کشته شدن غیرنظامیان به خوبی برای افغانستان قابل درک است و از همین رو، من با قاطعانه‌ترین لحن ممکن این حادثه غیرانسانی را محکوم می‌کنم." کرزای در این مصاحبه از هرگونه اظهارنظر درباره ملیت افغانی عامل حادثه تیراندازی در اورلندو امتناع کرد.

 

میخائیل اورن – سفیر سابق اسرائیل در آمریکا و عضو کنونی پارلمان این رژیم - نیز در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن محکوم کردن این حادثه، عنوان کرد که این حادثه به دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواهان – برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک خواهد کرد. 

 

حتی نارندرا مودی – نخست وزیر هند – که همجنس‌گرایی در کشورش "جرم" تلقی می‌شود نیز در یک پست توییتری حمله به باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در آمریکا را محکوم کرد. 

 

با این حال، تمام واکنش‌ها به حادثه تیراندازی در اورلندو مهربانانه نبود. یک روزنامه ترکیه‌ای نزدیک به حزب حاکم این کشور در واکنش به این حادثه با تیتر درشت، همجنس‌گرایان را "منحرف" توصیف کرد.