محمد بن سلمان با‌ بان کی مون دیدار می‌کند

 سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرد محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد این کشور که به آمریکا سفر کرده است، روز چهارشنبه با‌بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، در نیویورک دیدار و گفتگو خواهد کرد. 

 

مقامات سازمان ملل اعلام کردند محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی، هفته آینده پس از سفر به منطقه ساحلی غرب آمریکا، برای دیدار با رهبران تجاری آمریکا به نیویورک سفر می‌کند. 

 

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل، اعلام کرد: «درخواستی رسمی برای دیدار‌بان کی مون با جانشین ولیعهد عربستان سعودی به دفتر دبیر کل سازمان ملل ارسال شده است و ما به محض تایید خبری درباره زمان ملاقات، آن را اعلام خواهیم کرد.» 

 

با این همه عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل، به این خبرگزاری گفت تاریخ ملاقات برای روز چهارشنبه تایید شده است. 

 

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و محمد بن سلمان روز جمعه در واشینگتن دیدار و درباره راه‌های حمایت از عراقی‌ها در مبارزه با داعش و اهمیت گذار سیاسی در کشور جنگ زده سوریه با یکدیگر مذاکره کردند. 

 

دوژاریک گفت سازمان ملل متحد هنوز به نامه روز هشتم ژوئن عبدالله المعلمی خطاب به‌بان کی مون به نمایندگی از ائتلاف تحت امر سعودی در یمن پاسخ نگفته است. 

 

 در این نامه از سازمان ملل خواسته شده است تا جزییات مربوط به منابع اطلاعاتی خود را در گزارشی که این سازمان اخیرا درباره نقض حقوق کودکان و کشتار آن‌ها در جریان درگیری‌های مسلحانه در یمن منتشر کرده بود، افشا کند. 

 

دوژاریک تاکید کرد سازمان ملل در مذاکرات این هفته با مقام سعودی، این منابع اطلاعاتی را به هیج وجه فاش نخواهد کرد. 

 

در گزارش سازمان ملل  در خصوص کودکان و درگیریهای مسلحانه در یمن آمده است ائتلاف تحت امر سعودی‌ها که حملات هوایی را در مارس سال ۲۰۱۵ در این کشور آغاز کرد، عامل شصت درصد موارد مرگ و میر و مصدومیت کودکان در یمن بوده است و در حملات آن‌ها ۵۱۰ کودک کشته و ۶۶۷ کودک دیگر زخمی شدند.