ترامپ: حملات دیگری علیه آمریکا در راه است

 نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه انتقادهایش از دولت کنونی و همچنین همتای دموکرات خود تاکید کرد که این کشور شاهد حملات مشابه حمله اورلاندو خواهد بود.

یکشنبه هفته گذشته یک فرد مسلح با حضور در باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلاندو ایالت فلوریدا اقدام به تیراندازی و گروگانگیری کرد.

به دنبال دخالت پلیس و درگیری مسلحانه در این قضیه 50 تن کشته و 53 نفر دیگر زخمی شدند که یکی از کشته‌شدگان، عامل آغاز این حمله بود.

به گفته مقامات آمریکایی، عامل حمله فردی آمریکایی افغانستانی تبار به نام «عمر متین» بود؛ کسی که اعلام شد به تروریست‌های داعش نزدیک بود.

گروه تروریستی داعش که طبق عادت چند سال اخیر خود، مسئولیت حملات در کشورهای مختلف را برعهده گرفته، این بار هم مسئولیت حمله اورلاندو را پذیرفت.

به دنبال حمله در اورلاندو، دونالد ترامپ با موج سواری بر این جریان، گفت که او از همان ابتدا گفته بود که مشکل «تروریسم اسلامگرا» است و اینکه باید ورود مسلمانان به آمریکا ممنوع شود.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تازه‌ترین انتقاداتش بابت حمله اورلاندو، بار دیگر به باراک اوباما و هیلاری کلینتون حمله کرد.

او گفت: «مردم(آمریکا) در مسائل مربوط به شغل و امنیت، از اوباما و هیلاری حقه‌باز، خیلی ناراضی هستند. بزرگترین کسری تجاری را در سالیان اخیر داریم. حملات بیشتری پس از (حمله) اورلاندو اتفاق خواهد افتاد».