توصیه های ویژه آیت الله سیستانی به رزمندگان عراقی

 شیخ "عبدالمهدی کربلایی" نماینده آیت الله سیستانی در کربلا امروز جمعه 28 خردادماه در خطبه های نماز جمعه شهرکربلا با اشاره به توصیه های این مرجع تقلید به رزمندگان عراقی اظهارداشت: رزمندگانی شجاعی که این روزها حماسه می آفریند، باید توجه داشته باشند که هدف از حنگیدن آنها، نجات شهروندانی است که مناطق زندگی شان را داعش اشغال کرده است. رزمندگان باید این مردم را به چشم خواهران و برادران خود نگاه کنند که برای نجات شان از دست داعش به این مناطق رفتند.

وی ادامه داد: داعش یک گروهی بیگانه در عراق است که افکار تکفیری دارد و افکارش را با جنایت های وحشیانه عملی کرده است، جنایت های داعش دور از اسلام و بشریت می باشد و ما هیچ دوره ای از تاریخ عراق، شاهد چنین وحشی گرایی ها نبودیم. رزمندگان هم باید مراقب باشند که هدف شان، انتقام گیری نباشد.

امام جمعه کربلا افزود: رزمندگان باید بالاترین درجه انضباط را در رفتارها و اعمال جنگی شان داشته باشد و نباید به خاطر شهادت یک فرد عزیز و عصبانی شدن کارهایی برخلاف دستور دین همچون کشتن اسیر مجروح یا منفجر کردن خانه یک متهم انجام بدهند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی با اشاره به توصیه مرجعیت خطاب به رزمندگان گفت: رزمندگان باید در برخورد با دیگران معیارهای انسانی و اسلامی را رعایت کنند و بین تروریست داعشی و یک شهروند عادی تفاوت قائل شوند و باید مراقب سالخوردگان، زنان و کودکان باشند. چیزی زیباتر از این نیست که رزمندگان را ببینیم که پیرمردان را بر دوش دارند و آنها را به یک مکان امن انتقال می دهند یا اینکه مشاهده کنیم رزمندگان به کودکان آواره از دست داغش غذا می دهند.