محمد بن نایف به شدت بیمار است

 به دنبال ملاقات "محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود،" جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی از کاخ سفید در هفته جاری، گزارشهایی در خصوص بیماری "محمد بن نایف،" ولیعهد عربستان سعودی و معاون دوم نخست وزیر این کشور منتشر شد.

 

"بروس ریدل،" افسر سابق اطلاعاتی در سازمان سیا و مشاور "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگو با "ان بی سی نیوز" اعلام کرد: محمد بن سلمان 30 ساله به آمریکا سفر کرده است؛ زیرا "ملک سلمان،" پدر وی و "محمد بن نایف،" ولیعهد عربستان در بستر بیماری هستند.

 

این درحالیست که یک منبع عربستانی آشنا به این مسئله در گفتگو با "میدل ایست آی" اعلام کرد: "بن نایف 56 ساله در سلامت کامل به سر می برد و به تازگی به الجزایر سفر کرده است. سفر محمد بن سلمان به آمریکا به این دلیل بود که وی به یکی از متحدان شماره یک آمریکا تبدیل شود و بن نایف از صحنه خارج شود."

 

"سیمون هندرسون،" یک پژوهشگر آمریکایی در این خصوص گفت تصور می شود محمد بن سلمان در سلسله سران عربستان نفر سوم باشد؛ اما در واقع وی نفر اول است زیرا پادشاه 80 ساله این کشور ترجیح می دهد پسرش پس از وی سلطنت را در دست بگیرد. 

 

محمد بن نایف یکی از افراد محبوب آمریکاست و چندین سال در امور امنیتی و مبارزه با تروریسم با این کشور همکاری نزدیک داشته است؛ اما به تازگی کمتر در انظار عمومی دیده شده است.