موصلی‌ها آماده خیزش علیه داعش

 نورالدین قبلان، رئیس شورای استان نینوا، گفت: نیروهایی که در عملیات آزاد سازی قیاره در جنوب موصل مشارکت دارند،  فرماندهی عملیات نینوا شامل ارتش و عشایر هستند که از حمایت هوایی ائتلاف بین المللی و نیروهای پیشمرگه برخوردار هستند.

 

وی تعداد عشایر شرکت کننده در این عملیات را 700 نفر دانست و افزود: این جنگجویان از عشایر لهیب، جبور و سبعاوین هستند.

 

بشارت پیروزی های جدید طی ساعات آینده
سرتیپ یحیی رسول سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: اهداف حیاتی و استراتژیک در عملیات نظامی که برای آزادسازی ناحیه قیاره در جنوب موصل و شرقاط در شمال صلاح الدین شروع شده است، وجود دارد.

 

وی افزود: طی ساعات آینده بشارت هایی برای پیروزی های جدید وجود خواهد داشت. فرماندهی عملیات مشترک بر اساس استراتژی منزوی کردن، محاصره داعش و غلبه بر آن، قطع راههای امداد رسانی، منزوی کردن مناطق و پیشروی به سوی آن است.

 

یحیی رسول تاکید کرد: تسلط بر شرقاط به قطع همه راههای جابجایی تروریستها میان شهر حویجه به سوی مناطق الشرقاط و شمال صلاح الدین منجر خواهد شد. به علاوه؛ تسلط بر شرقاط به مثابه آغاز عملیات برای آزاد سازی مناطق موصل است. 

 

موصلی ها آماده انتفاضه علیه داعش
سرلشگر طالب شغاتی فرمانده عملیات مشترک گفت: بر اساس گزارش های دریافتی از موصل، این شهر در حال آماده شدن برای شورش علیه داعش همزمان با پیشروی نیروها برای آزاد سازی آن است.

 

وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی ارتش، ساکنان موصل، که تعداد آنها بیش از یک میلیون نفر است، آماده خیزش علیه داعش می شوند. تماسهایی در جریان است تا این انتفاضه با حمله نظامی به موصل همراه شود.همکاری و هماهنگی با ساکنان موصل نقش به سزایی در تسریع عملیات آزاد سازی موصل از داعش خواهد داشت.

 

تخلیه 800 غیرنظامی ازجنوب موصل
نجم جبوری، فرمانده عملیات نینوا، از خارج کردن 800 غیرنظامی از روستاهای جنوب موصل و انتقال آنها به مناطق امن از بیم هدف قرار گرفتن آنها از سوی داعش خبر داد و افزود: فروپاشی داعش در ناحیه قیاره آشکار شده است و دهها نفر از ساکنان این ناحیه از آن به سوی مخمور در جنوب شرق موصل گریخته اند.

 

تدابیر امنیتی ویژه در دیوانیه از بیم حملات داعشی ها
یک منبع امنیتی در استان دیوانیه عراق از تدابیر ویژه در مناطق مختلف این استان از بیم اقدامات تروریستی به ویژه پس از آزاد سازی فلوجه خبر داد و افزود: همه ورودی ها و خروجی های استان به دقت زیر نظر قرار دارد.اطلاعات به شدت مشغول رصد هر گونه تحرک مشکوکی است و گشتهای ثابت و سیار ایجاد شده است.

 

همچنین در چارچوب این تدابیر امنیتی، توقف خودروها در جاده های عمومی و در برابر موسسات دولتی ممنوع است. نیروهای مبارزه با مواد منفجره نیز در مناطق مختلف مستقر شده اند.

 

اعلان پاکسازی کامل فلوجه پس از تسط بر 3 منطقه باقیمانده
عبدالوهاب ساعدی فرمانده عملیات فلوجه گفت: نیروهای پلیس محلی امنیت اراضی آزاد شده در فلوجه را پس از خروج نیروهای مبارزه با تروریسم از آن، در اختیار خواهد گرفت.

 

وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم به عملیات ضد داعش برای یافتن باقیمانده داعشی ها در فلوجه ادامه می دهند.نیروهای ویژه خنثی سازی عراق نیز مشغول خنثی سازی مین ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی داعش هستند.

 

ساعدی تاکید کرد: نیروهای عراقی مرکز فلوجه را آزاد کرده اند و پس از تسلط بر مناطق جولان، جغیفی و عسکری به طور رسمی پاکسازی کامل آن اعلام خواهد شد.

 

وی افزود: داعش پس از پیشروی و محاصره آن از سوی نیروهای عراقی متحمل شکست غیرقابل انتظار شد. تکفیری ها پس از قطع همه خطوط امداد رسانی گزینه ای در مرکز فلوجه جز تسلیم شدن در مناطق باقیمانده ندارند.