کره شمالی، آمریکا را تهدید کرد

 یک عضو کمیسیون دفاع ملی کره شمالی امروز هشدار داد پیونگ یانگ آماده است تا در صورت مشاهده هر گونه اقدام تحریک آمیز، پایگاه‌های آمریکایی را در منطقه هدف قرار دهد. 

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد این مقام با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به این مطلب اعلام کرد تاسیسات نظامی آمریکا شامل پایگاه نیروی هوایی آندرسون در جزیره گوآم، جایی که بمب افکن‌های بی‌- ۵۲ اچ اس آمریکا در آن مستقر هستند و نیز پایگاه‌های دریایی ویژه زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا، از مدت‌ها پیش در تیررس حملات دقیق ارتش جمهوری خلق کره قرار داشته‌اند. 

 

بیانیه امروز کره شمالی در واکنش به فراخوانی زیردریایی هسته‌ای یو اس اس می‌سیسیپی به بندر بوسان کره جنوبی در روز سیزده ژوئن (۲۴ خرداد) و نیز مانور نیروی هوایی آمریکا در پایگاه جزیره گوآم با مشارکت بمب افکن‌های بی‌- ۵۲ منتشر شده است. 

 

این عضو کمیسیون دفاعی کره شمالی هشدار داد اینگونه اقدامات تحریک آمیز بر ضد کره شمالی، خطر بروز جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره را افزایش می‌دهد. 

 

در بیانیه کمیسیون دفاعی کره شمالی تاکید شده است: «اوضاع کنونی مهر تاییدی است بر اهمیت رویه‌ای که حزب حاکم کره شمالی در جهت توسعه موازی و همزمان اقتصادی و نیز تحکیم قدرت بازدارنده هسته‌ای در پیش گرفته است.» 

 

پیش‌تر نیز وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرده بود تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام زیردریایی هسته‌ای به بندر بوسان کره جنوبیِ مجهز به موشکهای کروز، تهدیدی مستقیم بر ضد پیونگ یانگ و کل منطقه به شمار می‌رود. 

 

در بیانیه کره شمالی تصریح شده است آمریکا عملیات آماده سازی برای پیشدستی در اجرای یک حمله هوایی غافلگیرانه را بر ضد نیرو‌ها و تاسیسات هسته‌ای کره شمالی در دست بررسی دارد. 

 

زیردریایی هسته‌ای می‌سیسیپی یکی از پیشرفته‌ترین زیردریایی‌ها در جهان محسوب می‌شود و به انواع اژدر‌ها و موشکهای کروز تام هاوک مجهز است.