پاسخ عربستان به افزایش دکل‌های نفتی زهردار خواهد بود

 پایگاه اینترنتی وال استریت گریک در گزارشی به قلم "مارکوس کامینی" نوشت: بهای نفت در ماه ژوئن (خرداد) دستخوش تغییرات اساسی شد. در این ماه سرمایه‌گذاران آمریکایی نیز بر حجم سرمایه‌گذاری‌های خود برای حفر دکل‌های جدید افزودند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت نفت و گاز "بیکِر هیوز" آمریکا، متخصص  در زمینه خدمات خفاری، ارائه مشاوره، ارزیابی، تولید و ساخت مخازن نفتی، اعلام کرد آخرین شمارش دکل‌های نفتی فعال نشان می‌دهد، در آمریکای شمالی و ایالات متحده تعداد این دکل‌ها افزایش یافته است.

 

باتوجه به اینکه یکی از اهداف آشکار و اصلی عربستان، در حاشیه قرار دادن دیگر تولیدکنندگان نفتی است و این کشور هیچ تمایلی به ایفای نقش جدی در ثبات قیمت‌ها در بازار ندارد، کارشناسان در انتظار پاسخ ریاض به افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا هستند. عربستان پیش از این تهدید کرده بود تولیدات نفتی این کشور را به روزانه 2 میلیون بشکه افزایش می‌دهد. با توجه به افزایش تولیدات نفتی ایران، مازاد نفت موجود در بازار می‌تواند به زیان بهای جهانی طلای سیاه تمام شود.

 

اگر تصور کنیم همه پرسی انگلیس به ماندن این کشور در اتحادیه اروپا منتهی شود و شاخص‌های اقتصادی در مورد چین و امریکا مثبت باشند، تلاش عربستان برای افزایش تولیدات بی‌فایده خواهد بود. 

 

شرکت نفت و گاز "بیکِر هیوز" در گزارش اخیر خود اعلام کرد تعداد دکل‌های نفتی فعال در امریکا برای سومین هفته متوالی افزایش یافته است. در این مدت بهای نفت اندکی افزایش یافت و سرمایه‌گذاران در آمریکا و کانادا تصمیم گرفتند حجم فعالیت‌های خود را در زمینه استخراج طلای سیاه افزایش دهند. این دقیقا همان موضوعی است که عربستان حاضر شد بابت توقف آن خود را به خطر اندازد و نفت بیشتر را با بهای پایینی تولید کند. سرمایه‌گذاری‌های جدید در عربستان احتمالا به افزایش تولیدات نفتی عربستان منتهی خواهد شد. 

 

نگارنده این گزارش در پایان پیش‌بینی کرد درصورت باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، بهای نفت می‌تواند در هفته پیش رو بار دیگر افزایش یابد و باید در ان زمان منتظر نیش زهردار عربستان بود.