پیشتازی کلینتون بر ترامپ در نظرسنجی

 نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان از رقیب خود "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات بیشتر است.

 

این نظرسنجی که روز گذشته بوسیله دانشگاه "مون ماوت" منتشر شد، نشان داد کلینتون با کسب حمایت 47 درصدی مردم از ترامپ پیشی گرفته است. ترامپ در این نظرسنجی از حمایت 40 درصدی مردم برخوردار است. درواقع محبوبیت کلینتون 7 درصد از ترامپ بیشتر است.

 

در این نظرسنجی، 5 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند از یک نامزد دیگر حمایت خواهند کرد. 6 درصد از شرکت کنندگان گفتند در این خصوص مردد هستند. 2 درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند.

 

اما ارقام این نظرسنجی نیز به نفع ترامپ نبود. از هر 10 شرکت کننده این نظرسنجی 6 نفر از آنها اعلام کردند جلوگیری از رئیس جمهور شدن ترامپ بسیار اهمیت دارد. با وجود اینکه در خصوص کلینتون نیز چنین نظراتی را منتشر کرده اند، اما تعداد آنها به اندازه مخالفان ترامپ نبوده است. 

 

دانشگاه مون ماوت این نظرسنجی را از 15 تا 19 ژوئن (26 تا 30 خرداد) انجام داد؛ یعنی تنها چند روز پس از آنکه یک عنصر وابسته به داعش با تیراندازی به باشگاه شبانه در اورلندو منجر به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن دهها نفر شد. ترامپ با تکرار ادعاهای پیشین خود مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به این حمله تروریستی واکنش نشان داد و از کلینتون و اوباما به خاطر پاسخ ضعیفشان به تروریسم انتقاد کرد.

 

این آخرین نظرسنجی منتشر شده است که از پیشی گرفتن محبوبیت کلینتون از ترامپ حکایت دارد. نظرسنجی بلومبرگ که سه شنبه هفته گذشته منتشر شد نیز نشان داد کلینتون با کسب حمایت 49 درصدی مردم، 12 درصد از ترامپ جلوتر بود. این درحالیست که ترامپ در حساب توییتر خود یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان داد تنها 2 درصد از کلینتون فاصله دارد. نظرسنجی "ریِل کلیِر پالِتیکس" نیز که پیش از این منتشر شد، نشان داد محبوبیت کلینتون 6 درصد از ترامپ بیشتر است.