روسیه، چین، ایران و کره شمالی چهار کشوری هستند که به گفته رئیس ستاد ارتش آمریکا بیشترین تهدید را علیه امنیت ملی آمریکا دارند.

 

روسیه:

 

مایلی گفته است روسیه تنها کشوری است که "تقریبا" تهدیدی علیه "حیات" آمریکا محسوب می‌شود و می‌تواند از نظر فیزیکی آمریکا را نابود کند. علاوه بر این مسکو طی چند سال اخیر خودش را به عنوان یک کشور "متجاوز" معرفی کرده است.

 

وی از واکنش روسیه به کریمه، حمله‌اش به گرجستان و افزایش بودجه دفاعی‌اش برای مدرن سازی اقدامات نظامی به عنوان اقداماتی یاد کرد که روسیه را به کشوری "متجاوز" تبدیل کرده است. مایلی همچنین تاکید کرد که مسکو به کشورهای مستقل جوری حمله می‌کند که تا پیش از 1945 دیده نشده بود.

 

چین:

 

رئیس ستاد ارتش آمریکا خاطرنشان کرد، اگر روسیه "متجاوز" است چین را می‌توان "زیادی خواه" توصیف کرد.

 

مایلی ضمن تاکید بر این مساله که چین هنوز دشمن ما نیست، ادامه داد، به نظرم چین را نمی‌توان یک دشمن و حریف نامید. این مساله یک پتانسیل طولانی مدت دارد. رشد اقتصادی و افزایش قدرت نظامی پکن شاخه تداوم ثابتی است و این ممکن است به تغییر "ابرقدرت" منجر و در آینده خطرناک شود.

 

ایران:

 

درحالیکه ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای 2015 عمل می‌کند، تهران از نظر ژنرال مایلی هنوز هم "سئوالی" در مجموعه امنیتی آمریکا محسوب می‌شود.

 

وی مدعی شده است: بدون شک ایران بازیگری است که نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

 

کره شمالی:

 

رئیس ستاد ارتش آمریکا با تاکید بر اینکه درست است که پیونگ یانگ ارتش کوچک، رهبری بهانه گیر و منابعی محدود دارد، اما کره شمالی مجهز به قابلیت‌های هسته‌ای است.

 

مایلی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: این چهار ویژگی کره شمالی را کشوری بی‌ثبات می‌کند که چیزی برای از دست دادن ندارد. به علاوه اینکه پیونگ یانگ در بیشتر مواقع مورد حمایت چین است.

 

وی با ادعای اینکه تمامی تهدیدات اتمی پیونگ یانگ همواره تو خالی بوده است، اظهار کرد، اما این به آن معنی نیست که تهدیدات کره شمالی همیشه تو خالی باقی خواهد ماند.