به گزارش مهر،طی روزهای اخیر خبر بازگشت مخفیانه "عبدالله صالح " دیکتاتور یمن به این کشور را از رسانه های خبری شنیدیم. طی روزهای گذشته رژیم دیکتاتوری یمن کشتار وسیعی را در بین مردم بیگناه این کشور به راه انداخت که درنتیجه آن دهها نفر کشته و زخمی شدند.

روزنامه الشرق قطر امروز درسرمقاله خود درباره یمن اینگونه می نویسد: به نظر می رسد که اوضاع یمن روز به وخیم تر می شود تا حدی که وحشت از وقوع جنگ داخلی دراین کشور بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

طی دو روز گذشته در حملات بی امان نظامیان وابسته به علی عبدالله صالح در صنعا به تظاهرات مردم، دهها نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

بازگشت دیکتاتور و شدت کشتار مردم بیگناه یمن

بسیار واضح است که بازگشت دیکتاتور یمن در روزجمعه گذشته آن هم پساز غیبت بیش از سه ماهه تنها منجر به تشدید خشونتها و ادامه درگیری ها در یمن به شکل بدتری از قبل می شود.



دیکتاتور یمن علی عبدالله صالح

در این مطلب آمده است: امروز همگان باید به مسئولیتشان عمل کنند وآن هم کمک و حمایت از ملت مظلوم یمن و احترام به انتخاب آنان و پاسخ مثبت دادن به خواستشان یعنی اصلاح و تغییر است.

زمان شنیدن سخن مردم یمن فرا رسیده است

درادامه این تحلیل تاکید شده است: زمان آن فرا رسیده است که به خواست ملت یمن احترام گذارده شود وصداهایشان شنیده شود ملتی که خواستار تغییر و اجرای اصلاحات در کشورشان هستند.

حفظ امنیت و ثبات و تمامیت ارضی یمن، ضروری است که تنها خواسته یمنی ها نیست، بلکه خواسته مردم منطقه و جهان به شمار می رود.

" مازن حماد " نویسنده عرب زبان با انتقاد شدید از بازگشت دیکتاتور یمن می نویسد: به نظر می رسد بهترین راه برای حل بحران یمن کناره گیری عبدالله صالح از قدرت و تحویل قدرت به شورای انتقالی است.



تظاهرات مردمی در یمن

این نویسنده عرب زبان تاکید می کند: دیکتاتور یمن باید قدرت را پیش از آنکه فرصتها از دست برود، رها و با آن خداحافظی کند.

روزنامه البیان هم با اشاره به اینکه یمن از یک جایگاه استراتژیک و ژئو سیاسی بسیار مهمی برخوردار است خطاب به سران یمنی که این روزها راه استفاده از زور را در قبال اعتراضات مردمی در پیش گرفته اند، تاکید می کند: انتخاب گزینه استفاده از سلاح به ویژه سلاح های سنگین در قبال مردم بیگناه یمنی اقدامی است که هرگز منجر به باز شدن گره این روزهای یمن نمی شود.

سران یمنی باید نکته این را به خاطر داشته باشند که راه حل امنیتی هرگز نمی تواند کارآمد باشد و آنها باید به راه حل سیاسی روی بیاورند.