نقش هیلاری کلینتون در ظهور داعش

در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ حملات لفظی خود علیه هیلاری کلینتون را تشدید کرد.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در ادامه مبارزات انتخاباتی خود باز هم همتای دموکرات خود را به باد انتقاد و حملات لفظی خود گرفت.

دونالد ترامپ که بارها هیلاری کلینتون را «هیلاری حقه باز» خوانده، بار دیگر به شدت به مواضع او در موضوعات مختلف از قبیل مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و داخلی انتقاد کرد.

او در توئیتر خود نوشت: «هیلاری می‌گوید که در این انتخابات(انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا) مساله قضاوت مطرح است. او درست می‌گوید اما باید گفت که قضاوت او هزاران نفر را کشته است، داعش را سرازیر کرده و اقتصاد را به نابودی کشاند».

اشاره ضمنی او به مساله حمایت هیلاری کلینتون از جنگ عراق در سال 2003 بود زمانی که او سناتور ایالت نیویورک بود و از جنگ دولت جورج بوش حمایت کرد.

ترامپ که پیشتر گفته بود هیلاری کلینتون مبالغ هنگفتی از عربستان سعودی پول گرفته، باز هم با اشاره ضمنی به این قضیه تصریح کرد: «هیلاری پول گرفت و به نفع رژیم‌هایی که زنان را به بند کشیده و همجنسگرایان را می‌کشند، کار کرد».

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا افزود: «هیلاری در مقام وزارت خارجه، از آمریکا کلاهبرداری کرد و از آن به عنوان صندوق تامین سرمایه گذاری برای ثروتمند شدن خودش استفاده کرد. فاسد، خطرناک، متقلب».