اسرائیل: داعش را به نظام سوریه ترجیح می دهیم!

 "هرتسی هلوی"، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که در کنفرانس امنیت ملی هرتزلیا سخن می گفت، ضمن ابراز نگرانی از میزان تلفاتی که گروهک تروریستی داعش به تازگی متحمل شده است، تاکید کرد اسرائیل نمی خواهد داعش در جنگ شکست بخورد، چرا که در این صورت این رژیم در شرایط بغرنجی قرار می گیرد. وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی داعش را بر نظام سوریه ترجیح می دهد.

"راشا تودی"، به نقل از هلوی، نوشت: «اسرائیل تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا در چنین وضعیتی قرار نگیرد؛ امری که حکایت از آن دارد که ممکن است ارتش اسراییل مساله حمایت مستقیم و عملی از داعش را در دستور کار خود قرار دهد».

پیشتر نیز مقامات صهیونیستی اعلام کرده بودند که تسلط داعش بر تمام اراضی سوریه را بر بقای نظام بشار اسد که متحد ایران است، ترجیح می ‌دهند.

کنفرانس هرتزلیا یکی از چند کنفرانس مهم و ادواری یهودیان و صهیونیست‌ها است که اهمیت به سزایی در تدوین سیاست داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی و جامعه یهودیان در سراسر دنیا دارد.

این کنفرانس که در هر دوره با حضور شخصیت‌های مشهور یهودی، رژیم صهیونیستی و حتی غیریهودی ولی صهیونیست برگزار می‌شود، بسیاری از مشکلات و مسائل جاری و یافتن راه حل برای آنها را در سطحی گسترده و راهبردی مورد توجه قرار می‌دهد.

حدود و کیفیت این راهکارها از حیث تخصصی در آن حد است که حتی ممکن است خطوط قرمز را نیز نادیده بگیرد.