حیدر عبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد: گروه تروریستی داعش توطئه ای خارجی بود؛ اما نیروهای قهرمان ما این نقشه خارجی را نقش بر آب کردند.

 

حیدر عبادی در اظهاراتی در نشست بزرگ عشایر استان نجف اشرف گفت: نیروهای امنیتی ارتش عراق با ایثارگریهای خود توانستند توطئه خارجی و سازمان یافته ای را که در داعش ظاهر شد ، خنثی کرده، با شکست مواجه کنند. 

 

عبادی با ابراز تعجب از برخی شبکه های  ماهواره ای گفت: این شبکه ها هر بار که عراقی ها پیروزی هایی را محقق می کنند، دیوانه وار ضد مردم عراق فعالیت می کنند. تبلیغات رسانه ای علیه مردم عراق در آزادسازی فلوجه به خوبی مشهود بود .

 

عبادی همچنین با تاکید بر توصیه های آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در زمینه محافظت از جان مردم و دارایی های آنان  ، پیروزیهایی را که نیروهای امنیتی قهرمان عراق محقق می کنند، تبریک گفت و تاکید کرد: به رغم مشکلات و سختی هایی که کشور عراق با آن دست و پنجه نرم می کند، اما اصلاحاتی که  در سرویسهای امنیتی ایجاد شد نتیجه اش را در پیروزی های اخیر نشان داد.

 

العبادی همچنین پیامی به داعشی های موجود در سیاست (سیاستمدارانی که با برخی مزدوران رابطه دارند) داد و آنها گفت : دست از اصلاحات و درمان فساد در جامعه برنخواهم داشت. اصلاحات همانند داروست که نتیجه آن شفای از بیماری است.