هشدار «فتح» به «حماس» در خصوص عادی‌سازی روابط با ایران

 جنبش فتح نسبت به عادی‌سازی روابط جنبش آزادی اسلامی حماس با ایران هشدار داد.

به گزارش وبگاه خبری «امارات 24»، فتح مدعی شده که نزدیک شدن به ایران و ائتلاف با آن به ضرر آرمان فلسطین است.

«اسمامه القواسمی» سخنگوی جنبش فتح در این ارتباط گفت: «حماس باید از قرار دادن خود در هر جناح‌بندی منطقه‌ای و ائتلاف‌ها خودداری کند؛ ائتلاف‌هایی که بی‌نتیجه بودن و شکست آن ها محرز شده و برای آرمان فلسطین آسیب‌های زیادی داشته است.»

سخنگوی جنبش فتح از حماس خواست که از تجارب گذشته خود و ائتلاف‌های متناقض‌اش که به آرمان فلسطین و خود این جنبش ضرر رسانده، از جمله آنچه فتح آن را دخالت حماس در مصر و سوریه عنوان کرده، عبرت بگیرد.

القواسمی از حماس خواست که به این نکته توجه کند که ملت فلسطین ملتی است با اصالت عربی و با وجود بی‌توجهی برخی از برادران عربش در مورد فلسطین، به اصالت و عربیت خود افتخار می‌کند.

این عضو فتح تأکید کرد که جایز نیست که نگاه حماس به بازسازی روابط با ایران به دلیل وضعیت مالی بد آن در نوار غزه باشد.

القواسمی افزود: «تشکر حماس از ایران از زبان «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس و حمله «اسماعیل هنیه» معاون دفتر سیاسی حماس به کشورهای عربی سنی، پیام‌های منفی و مضری داشته و در خدمت آرمان و ملت ما نیست».

سخنگوی جنبش فتح بر بهبود موضع خود در گفت‌وگوه با غرب و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

ماه گذشته عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفته بود این سازمان از ایران به دلیل حمایت از آرمان فلسطین، تشکر می‌کند .

هفته گذشته نیز روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، به تحلیل اظهارات اخیر «موسی ابومرزوق» از اعضای ارشد حماس درباره ایران پرداخت و نوشت این اظهارات می‌تواند حاکی از بازگشت رویکرد حماس به پنج سال گذشته  و دلسردی از عرب‌ها باشد