ذگروه تروریستی داعش با انتشار فیلمی از حامیان خود خواست علاوه بر حضور در سوریه و عراق، توجه خود را به کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز معطوف کنند. تروریستهای داعش از حامیان خود خواسته اند این بار مالزی را هدف قرار دهند.

 

این فیلم با نام "گناهکاران در مقابل آموزه های خدا" اوایل این هفته منتشر شد و "محمد رفیع الدین،" یک تروریست مالزیایی را در سوریه به همراه دو عنصر داعشی دیگر در حالی که سه اسیر را گردن می زدند، نشان داد.

 

در این فیلم 20 دقیقه ای، "محمد رفیع الدین"  پلیس مالزی را به انجام حملات تروریستی در این کشور تهدید کرد.

 

یک عنصر داعشی در این فیلم از تروریستهایی که نمی توانند به سوریه سفر کنند، خواست به فیلیپین بروند و جنگ را در آنجا نیز آغاز کنند. رفیع الدین همچنین از تروریستها خواست با "ابو عبدالله،" سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف در فیلیپین متحد شوند. گزارشها حاکی از آن است که ابو سیاف در ماه ژانویه (حدود 5 ماه پیش) به گروه تروریستی داعش اعلام وفاداری کرده است. ابوعبدالله همچنین در فهرست تحت تعقیب "اف بی آی" قرار دارد.

 

رئیس پلیس مبارزه با تروریسم مالزی پس از انتشار این فیلم گفت:  ما آماده مقابله با حملات تروریستی از جانب دو گروه در 6 ماه آینده هستیم. این حمله ممکن است از جانب دو گروه "کتیبه نوسانترا" در فیلیپین و گروه تروریستی داعش انجام شود.

 

مقامات مالزی همچنین در خصوص اینکه شاید افراد بیشتری در این منطقه به ابوعبدالله اعلام وفاداری کرده باشند، ابراز نگرانی کردند.

 

گفته می شود گروه تروریستی داعش قصد دارد با تغییر هدف حملات خود به سمت کشورهای آسیای جنوب شرقی ، به جهان نشان دهد که همچنان یک گروه بزرگ محسوب می شود؛ زیرا تروریستهای داعش در سوریه و عراق بخشهای زیادی از مناطق تحت تصرف خود را از دست داده اند.