آزادسازی مناطق جدیدی در فلوجه و صلاح‌الدین

 نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات علیه گروه تروریستی داعش موفق شدند به سمت محله الجولان در شهر فلوجه در استان الانبار پیشروی کنند.

نیروهای عراقی همچنین تلاش تروریستهای داعشی برای نفوذ به منطقه الزنکوره در شمال الرمادی در مرکز استان الانبار را دفع کرده و شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر تعداد دیگری از تروریستهای داعشی در پی حمله توپخانه‌ای ارتش عراق به مقر آنها در منطقه البوعبید در شمال شرق شهر الرمادی به هلاکت رسیدند.

غسان العیثاوی سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب عشایری گفت که عملیات آزادسازی فلوجه برای آزادسازی کل مناطق این شهرستان از چنگال گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و نیروهای داوطلب عشایری در محورهای مختلف عملیاتی حضور دارند.

آزادی دو روستا در شمال استان صلاح الدین

و خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراقی دو روستای البوعمیره و العین البیضا در شمال استان صلاح‌الدین را از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین مجتمع‌های مسکونی در ورودهای تقاطع الشرقاط و همچنین چهار راه الشرقاط در شمال استان صلاح‌الدین را  از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کردند.

نیروهای امنیتی عراق در راستای فراهم کردن مقدمات برای حمله به شهرستان الشرقاط، تعدادی گذرگاه امن در این شهر برای خروج غیرنظامیان ایجاد کردند.

پیشروی نیروهای امنیتی عراق در الشرقاط در حالی ادامه دارد که سرکرده داعش در این شهرستان به عناصر این گروه گفت که اموال خود را به موصل منتقل کنند.

هلاکت‌ تروریست‌های داعش در کرکوک

همچنین نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات علیه تروریسم در دیالی، موفق به کشف و ضبط انبارهای تسلیحاتی داعش و انهدام تعدادی از مقرهای این گروه تروریستی شدند.

همچنین در پی حمله جنگنده‌های عراقی به مرکز تجمع تروریستهای داعشی در روستای الماحوس از توابع شهرستان الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک شماری از آنها به هلاکت رسیده و تعدادی از خودروهای آنها منهدم شد.

در پی انفجار بمب در مناطق مختلفی از بغداد پایتخت عراق، سه غیر نظامی به شهادت رسیده و دهها نفر نیز زخمی شدند.