حفاری رژیم‌صهیونیستی در سوریه برای استخراج نفت

 رژیم صهیونیستی به توافقنامه‌های بین المللی لاهه مبنی بر عدم سوء استفاده از درآمدهای طبیعی در منطقه «جولان» اشغالی سوریه هیچ توجهی ندارد.

روزنامه دولتی «الوطن» سوریه در این زمینه گزارش داد که مقامات اسرائیلی به شرکت «اَویک» (Avic) اجازه داده‌اند که در منطقه جولان دست به حفاری بزند تا بتواند نفت استخراج کند.

دادگاه عالی اسرائیل سه شنبه گذشته به شرکت اویک که وابسته به گروه (Genie Energy) است اجازه داده که در این منطقه در پی نفت باشد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتض» نیز اعلام کرد، بر اساس اطلاعات رسمی وزارت انرژی اسرائیل، شرکت اویک آماده است تا حفاری مقدماتی را در اعماق 1200 تا 2000 متری آغاز کند.

این شرکت نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که «افتخار دارد که راهبری طرح ملی حفاری برای کشف نفت را در جولان بر عهده داشته باشد؛ زیرا این مسئله منافع اقتصادی و راهبردی [برای رژیم صهیونیستی] دارد».

این شرکت در پایان ادعا کرد، چنین اقدامی سبب می‌شود که اسرائیل در زمینه وارد کردن نفت از خارج، مستقل شود.

جولان منطقه‌ای میان رودخانه «یرموک» از جنوب و «جبل الشیخ» از شمال است که از نظر تقسیمات اداری از توابع استان «قنیطره» واقع در جنوب سوریه است. این منطقه کاملا تحت اختیار سوریه بود تا اینکه ارتش رژیم صهیونیستی دو سوم از مساحت ارتفاعات آن را در جنگ سال 1967 اشغال کرد.