حذف خودکار ویدئوهای داعش در یوتیوب

  گفته می شود فیس‌بوک و یوتیوب، یکی از شرکت های تابعه گوگل، برای حذف محتوای نامناسب، افراط ‌گرایانه و مشوق خشونت، از ابزار پیچیده ای استفاده می کنند. 

 

رویترز گزارش داد: این فناوری به طور خودکار ویدئوهایی را که محتوای نامناسب دارند، از پایگاه داده این شبکه ها حذف می کند و همچنین قادر است پست های مرتبط با اقدامات تروریستی و خشونت آمیز را تشخیص دهد؛ اما در خصوص چگونگی انجام این کار، توضیحاتی ارائه نشده است. کارشناسان می گویند این سامانه شاید بتواند از ارسال مجدد پست جلوگیری کند؛ اما حذف خودکار ویدئو، قبل از آنکه تشخیص داده شود آن ویدئو افراط گرایانه و خشونت آمیز است، امری غیرقابل قبول است.

 

شرکت های حوزه فناوری در تلاشند تا راه سوء استفاده از شبکه های اجتماعی را برای گسترش و انتقال خشونت و حملات تروریستی ببندند. تحلیل و بررسی حملات تروریستی در پاریس و بلژیک نشان داد از شبکه هایی مانند واتس اپ، تلگرام و توییتر در تبلیغات، پخش تفکرات افراط گرایانه و خشونت آمیز و همچنین هماهنگی حملات تروریستی، به شکل گسترده ای استفاده شده است.

 

تعداد زیادی ویدئوهای مرتبط با سخنرانی های تحریک آمیز تروریست های داعش و اقدامات وحشیانه آنان نیز در فیس‌بوک و یوتیوب موجود است.