کامرون: ورود بی حد مهاجران باعث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شد

«دیوید کامرون» نخست وزیر بریتانیا در بروکسل به سران دیگر کشورهای اروپایی هشدار داد که باید اختیار بیشتری برای کنترل مهاجران به بریتانیا داده شود.

به نوشته گاردین، نخست وزیر بریتانیا در نشست روز گذشته در بروکسل به دیگر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت که نگرانی‌ها درباره آزادی جابه‌جایی بدون حدومرز دلیل اصلی مردم بریتانیا برای اتخاذ تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا بود.

وی که برای آخرین بار در شورای اروپا حاضر بود، از این مساله ابراز پشیمانی کرد و گفت دوست داشت در شرایط دیگری باشد. کامرون در ادامه گفت گرچه مردم مساله اقتصادی را تشخیص می‌دهند اما مساله آزادی آمد و شد میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگرانی اصلی آنها در رای به خروج بود.

وی در ادامه افزود برای میزان روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا، دولت بعدی این کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد. در نشست روز گذشته سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، طرفین درباره نتیجه همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت‌وگو کردند که مردم بریتانیا رای به خروج از آن داده بودند.

دیوید کامرون در کمپین ماندن در اتحادیه اروپا بود که پیروز نشد به همین دلیل وی از سمت نخست وزیری بریتانیا کنار می‌رود. کامرون دیشب در بروکسل اظهار امیدواری کرد نتیجه مذاکرات خروج تا جایی که ممکن است سازنده باشد چرا که بریتانیا با وجود خروج از اتحادیه اروپا، پشت به این اتحادیه نمی‌کند.

وی افزود «این کشورها همسایگان ما، ‌دوستان، متحدان ما، شرکای ما هستند و بسیار امیدوارم که نزدیک‌ترین رابطه ممکن را در مسایل مربوط به تجارت و همکاری امنیتی داشته باشیم چون برای ما و برای آنها خوب است.»