روزنامه عکاظ در یک خبر ساختگی عمق ورشکستگی رسانه‌های سعودی و تلاش‌های بیهوده آنها برای پیدا کردن افرادی را که از آل سعود تمجید کنند، نشان داده است، این روزنامه به تعریف غلو‌آمیز از حاکمان حجاز پرداخت و نکته شگفت‌آور که فرد تمجیدکننده یک سال است که از دنیا رفته است.

بر اساس این گزارش، روزنامه عکاظ روز جمعه ادعا کرده بود که شماری از شیوخ قبایل و بازرگانان منطقه نجران از سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد، معاون دوم نخست وزیر و وزیر دفاع سعودی به منطقه جنوبی در پایان سفر به فرانسه و افطار با سربازان مستقر در این منطقه تمجید کردند.

با وجودی که شیخ «عبدالله بن محمد المکرمی» رهبر شیوخ قبایل المکارمه در نجران، آوریل 2015 از دنیا رفته است، عکاظ جملاتی را به وی نسبت داد و نوشت شیخ عبدالله بن محمد المکرمی در گفت‌وگویی با عکاظ گفت: «سفر جانشین ولیعهد، اهتمام دولت به دستاوردهای درخشان نیروهای شجاع ما برای حمایت از امنیت و ثبات میهن را که از طریق پیگیری روزانه کسب کرده‌اند، نشان می‌دهد و ما شهروندان هم نعمت امنیت و آرامش را احساس می‌کنیم».

                       افترابستن عکاظ به مُردگان: شیخ المکرمی از عالم مردگان از بن سلمان تمجید کرد!

فرد متوفی که عکاظ با وی مصاحبه کرده‌ است، افزود: «ما به رهبران خود که برای راحتی و رفاه شهروندان و ارائه تمام خدمات به آنها برای برخوردار شدن از زندگی کریمانه آکنده از عدالت، برابری، امنیت و اطمینان تلاش می‌کنند، افتخار می‌کنیم».

روزنامه عکاظ به‌خاطر این دروغگویی و خبر کذب و ساختگی از خوانندگان خود عذرخواهی نکرده و آن بخش رسواکننده را حذف نکرده است.

این در حالی است که روزنامه الریاض سعودی،‌ هشتم آوریل 2015 از مرگ شیخ عبدالله المکرمی با این تیتر خبر داده بود: «نجران شیخ عبدالله المکرمی را تشییع کرد و شیخ الجمالی را به‌جای وی انتخاب کرد».

 

     روزنامه سعودی الریاض آوریل 2015 خبر مرگ و  تشییع جنازه شیخ عبدالله المکرمی را منتشر کرده بود.

خبر ساختگی عکاظ، مایه تمسخر کاربران توییتر در شبکه ارتباط اجتماعی توییتر شده است به‌طوری اعلام کرده‌اند رسانه‌های سعودی تنها به خبرسازی رسانه‌ا‌ی منافقانه بسنده نکرده‌اند، بلکه به مرحله زنده‌کردن مُردگان برای تمجید غلو‌آمیز از حاکمان خود روی آورده‌اند. مردم منطقه نجران هم خشم خود را از این اقدام ناشیانه عکاظ اعلام و تأکید کردند کار این رسانه‌ها به مرحله افترا بستن به مُردگان رسیده است.