به نقل از واشینگتن پست، آخرین حمله توییتری دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه – به هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – به دلیل استفاده از نماد "ستاره داوود" برای او دردسرساز شد.

ترامپ روز گذشته همزمان با بازجویی پلیس فدرال آمریکا از کلینتون بابت ایمیل‌های افشاشده او، در ادامه انتقادهای همیشگی خود از نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات تصویری از او را با پس‌زمینه‌ای از دلارهای آمریکایی در صفحه توییتر خود منتشر و بار دیگر از او با عنوان یک "شیاد" یاد کرد. 

اما آنچه که باعث جنجالی شدن پست توییتری ترامپ شد، استفاده از یک ستاره قرمز رنگ بزرگ در کنار تصویر کلینتون بود که در داخل آن کلینتون را "فاسدترین نامزد انتخاباتی تاریخ" توصیف کرده بود.

کمپین انتخاباتی کلینتون بلافاصله با انتشار گسترده توییت ترامپ، ستاره قرمزرنگ موجود در کنار عکس کلینتون را به عنوان "ستاره داوود" معرفی و با توجه به نوشته داخل آن و پس‌زمینه عکس، ترامپ را به یهودستیزی و تکرار ادعاهای گروه‌های نژادپرست آمریکا درخصوص فساد مالی یهودیان متهم کرد.

حتی «سارا برد» مشاور انتخاباتی کلینتون در امور یهودیان آمریکا گفت استفاده ناشایست و سوال‌برانگیز ترامپ از نماد ستاره داوود باید بیش از پیش موجب ناامیدی و نگرانی رای‌دهندگان آمریکایی از ترامپ شود.

 

استفاده ترامپ از

 

ترامپ در واکنش به حمله توییتری گسترده حامیان کلینتون، در صفحه توییتر خود نوشت حامیان کلینتون به خاطر دشمنی با او و با هدف انحراف افکار عمومی آمریکا از قضیه ایمیل‌های افشاشده هیلاری کلینتون، ستاره موردنظر را در یک سوءتفاهم عمدی، ستاره داوود معرفی کرده‌اند؛ در حالیکه از نظر او، این ستاره معرف نشان کلانتر در آمریکا یا حداکثر یک ستاره معمولی است. 

با این وجود، ترامپ ساعتی پس از انتشار پست توییتری خود علیه کلینتون مجبور شد پست قبلی را حذف و در پست جدید یک دایره را جایگزین ستاره موردنظر کند.