کلینتون در نظرسنجی ها از رقیب خود پیشی گرفت

هیلاری کلینتون در جدیدترین نظرسنجی ملی موفق شد حمایت 45.6 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی را به خود جلب کند و ترامپ حمایت 40.6 درصد از مردم آمریکا را به خود جلب کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد، دو ماه پیش، اختلاف کلینتون با رقیب جمهوری‌خواه خود دو رقمی بود و در حالیکه 50 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی از کلینتون حمایت می‌کردند، 39 درصد از ترامپ طرفداری می‌کردند.

«گری جانسون» نامزد لیبرال و «جیل استین» نامزد حزب سبز بعنوان گزینه‌های بالقوه، پیشتازی کلینتون در مقابل ترامپ را به 4 درصد کاهش دادند و کلینتون با 39 درصد در مقابل ترامپ با 35 درصد همچنان پیشتاز است.

این نظرسنجی نشان داد، 53 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، احساس رضاتمندی به کلینتون نداشتند، 60 درصد نیز احساس ناخوشایندی به ترامپ داشتند و یک نفر از هر پنج نفر یا تقریباً 20 درصد، نظر منفی به هر دو آنها داشتند.

طبق این نظرسنجی، 61 درصد از رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا درباره انتخابات آمریکا نگران هستند و 23 درصد از این انتخابات هیجان زده هستند و 9 درصد نیز اعلام کردند که خسته شده‌اند.

نظرسنجی مذکور از طریق تلفن همراه و خط ثابت در بین بازه 26 ژوئن تا 29 ژوئن انجام گرفته است و یکهزار رأی‌دهنده احتمالی در آن شرکت کرده‌اند.