پنتاگون هشدار داد عناصر گروه تروریستی داعش از هواپیماهای بدون سرنشینی استفاده می کنند که مجهز به دوربین های جاسوسی و مواد منفجره است. در حال حاضر، هواپیماهای بدون سرنشین تهدید بزرگتری برای نیروهای امنیتی عراقی است.

 

کریس گارور، سخنگوی ارشد وزارت دفاع آمریکا، اظهار کرد: «ویدئوی منتشر شده از سوی داعش ثابت می کند عناصر این گروه تروریستی از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند.»

 

در ماه آوریل (30 روز منتهی به 12 اردیبهشت) تروریست های گروه داعش پیشنهاد دادند به منظور جلوگیری از عملیات شناسایی و جاسوسی پهپادهای آمریکایی، تمام خیابان ها و کوچه های شهرهای تحت اشغال داعش را با ورق هایی بپوشانند.

 

با بالا رفتن نگرانی ها درخصوص این پهپادها، داعش به افراد ساکن در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی دستور داد تا در ساخت سپری در برابر پهپادهای آمریکایی مشارکت کنند.

 

سال گذشته، مقامات وزارت دفاع انگلیس اعلام کردند نگرانی هایی درخصوص استفاده داعش از هواپیماهای بدون سرنشین برای انفجار و حمله به مردم وجود دارد. آنها اظهار کردند ممکن است عناصر گروه تروریستی داعش از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به مواد منفجره در تجمع ها و رویدادهایی نظیر مسابقات فوتبال استفاده کنند. 

 

این هواپیماهای بدون سرنشین به راحتی در دسترس هستند و گروه تروریستی داعش می تواند آنها را به مبلغ بسیار پایینی خریداری کند.

 

گفته می شود عناصر گروه تروریستی داعش می توانند برخی از این هواپیماهای بدون سرنشین را برای جای گذاری بمب به کار گیرند و از برخی دیگر به منظور فیلمبرداری زنده از انفجار بمب استفاده کنند.