اعتراض‌ها علیه تیراندازی ماموران پلیس آمریکا به دو مرد سیاه پوست روز شنبه خیابان‌های اصلی را در تعدادی از شهرهای آمریکا مسدود کرد، با این حال، ‌ به استثنای درگیری با پلیس ضد شورش در باتون‌روژ در لوئیزیانا، این اعتراض‌ها عمدتا مسالمت آمیز بود. 

 

سازماندهندگانف بی‌اعتنا به نگرانی‌های فزاینده در خصوص امنیت اعتراض‌ها در پی اقدام شامگاه پنجشنبه یک فرد مسلح به کشتن پنج مامور پلیس در دالاس، راهپیمایی‌هایی را در نیویورک، واشینگتن دی سی و دیگر شهر‌ها برگزار کردند. 

 

این سومین روز پیاپی از اعتراض‌های گسترده در پی کشته شدن آلتون استرلینگ ۳۷ ساله به دست ماموران پلیس در باتون روژ در روز سه شنبه و همچنین کشته شدن فیلاندو کاستیلِ ۳۲ ساله در شامگاه چهارشنبه در سنت پل بود. 

 

صد‌ها معترض بعد از ظهر شنبه بدون هیچ رویدادی در مینیاپولیس راهپیمایی کردند، هر چند پلیس از ورود آن‌ها به یک جشنواره موسیقی که در این شهر در حال برگزاری بود، جلوگیری کرد. 

 

راهپیمایی معترضان در باتون روژ به درگیری‌هایی بین پلیس ضد شورش و فعالان جنبش بلک پن‌تر منجر شد، که چند نفر از آن‌ها تفنگ‌های شکاری حمل می‌کردند. یک سخنگوی پلیس گفت چند نفر دستگیر شدند و دو قبضه سلاح نیز طی این رویارویی ضبط شد. 

 

پس از این درگیری، معترضان به راهپیمایی خود ادامه دادند. 

 

اعتراض‌هایی نیز روز شنبه در نشویل برگزار شد و تظاهرکنندگان برای مدت کوتاهی یک جاده را مسدود کردند و اعتراض‌هایی نیز در ایندیاناپولیس برگزار شد. 

 

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی، تجمع صد‌ها نفر در سان فرانسیسکو نیز یک مسیر ورودی به یک بزرگراه را مسدود کرد. 

 

صد‌ها تظاهرکننده از شهرداری تا یونیون اسکوئر در نیویورک راهپیمایی کردند. جمعیت بعدا به حدود هزار نفر افزایش یافت و خیابان پنجم را مسدود کرد.