تجمع شماری از عراقی‌ها در مقابل کاخ سفید

 عراقی‌های مقیم آمریکا برای گرامیداشت یاد قربانیان حملات مرگبار هفته گذشته که بغداد را تکان داد، مقابل کاخ سفید تجمع کردند. 

 

آن‌ها از آمریکا خواستند به تعهدات خود در تامین امنیت مردم عراق، عمل کند. 

 

به گزارش الیان خمیسی، خبرنگار این شبکه، عراقی‌های مقیم آمریکا مقابل کاخ سفید تجمع کردند و با روشن کردن شمع و حمل کردن پلاکاردهایی که عکس قربانیان حوادث اخیر بغداد روی آن وجود داشت، خواستار حفظ امنیت مردم کشورشان و عمل کردن دولت آمریکا به تعهداتی شدند که در این خصوص دارد. 

 

یک زن عراقی مقیم آمریکا گفت: «ما اینجا هستیم تا یاد کسانی را که در مرکز بغداد کشته شدند، گرامی بداریم و آن انفجار را محکوم کنیم. در آن حادثه افراد بی‌گناهی که یا مشغول کسب و کار بودند یا برای خرید عید فطر آمده بودند، کشته شدند.» 

 

زن عراقی دیگری می‌گوید: «این حادثه واقعا یک فاجعه بود و ما باید یاد آن‌ها را زنده نگه داریم. ما همچنین اینجا آمده‌ایم تا نشان دهیم که از رنج مردم عراق متاثر هستیم.» 

 

سازمان دهندگان این تجمع می‌گویند آمریکا مسئول اوضاع عراق است و باید به حمایت از عراقی‌ها در برابر تروریسم، عمل کند. 

 

یک مرد عراقی گفت: «همه ما می‌دانیم که آمریکا داعش را در سوریه به وجود آورد. این گروه تروریستی از کنترل خارج شد و به عراق رخنه کرد. ما اعتقاد داریم آمریکا مسئول اتفاقاتی است که در عراق رخ می‌دهد. آمریکا باید به تعهد خود درباره دفاع از عراقی‌ها در برابر تروریسم، عمل کند.» 

 

عراقی‌های مقیم آمریکا در این تجمع از کند بودن روند حمایت آمریکا از ارتش کشورشان انتقاد کردند. آن‌ها گفتند ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش، بی‌نتیجه بوده است، زیرا اقدامات تروریستی این گروه علیه مردم همچنان ادامه دارد. 

 

مردم عراق همچنان پیامدهای حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به کشورشان را متحمل می‌شوند. افرادی که در این تجمع حاضر شده‌اند، از آمریکا می‌خواهند آشفتگی و هرج و مرجی را که در کشورشان به وجود آورده است، رفع کند.