اکثر شهروندان آلمانی خواستار مذاکره با پوتین هستند

 ناتو در برابر روسیه استراتژی دوگانه‌ای را در پیش گرفته است. این ائتلاف نظامی در کنار گفتگو با روسیه بر یک سیاست بازدارندگی علیه این کشور نیز تاکید دارد. اکثر شهروندان آلمانی این رویکرد ناتو را غلط دانسته و با دید انتقادی به تحریم ها علیه روسیه می نگرند.

در نشست ناتو که روزهای جمعه و شنبه در ورشو برگزار شد درباره استقرار دراز مدت چهار یگان ناتو با حدود 4 هزار سرباز در منطقه بالکان و لهستان برای بازدارندگی در برابر روسیه تصمیم گیری شد. همزمان این ائتلاف نظامی غربی بر مذاکرات قدرتمندانه با روسیه تاکید دارد.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه "فورسا" که به سفارش هفته نامه "اشترن" انجام گرفته است تنها از هر چهار شهروند آلمانی یک نفر این استراتژی دوگانه ناتو در برابر روسیه را درست ارزیابی می کنند.

اکثریت ( 63 درصد) شهروندان آلمانی بر این عقیده‌اند که ناتو باید خود را محدود به مذاکره و گفتگو با روسیه کند.

بر این اساس، بیش از نیمی از شهروندان آلمانی با دید انتقادی به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه می نگرند و 34 درصد آن ها خواستار کاهش تحریم ها و 22 درصد خواستار لغو کامل آن هستند. تنها 35 درصد از شهروندان آلمانی این تحریم ها را بجا ارزیابی می کنند.

اتحادیه اروپا این اقدامات تنبیهی علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کرده است چرا که توافق آتش بس در شرق اوکراین هنوز به صورت کامل به اجرا در نیامده است.

بر اساس این نظرسنجی البته تنها 13 درصد شهروندان آلمانی اعتماد زیاد و یا خیلی زیاد به رئیس جمهور روسیه دارند. اکثر شهروندان آلمانی اعتماد کم (37 درصد) و یا اصلا هیچ اعتمادی به پوتین ندارند ( 44 درصد).

موسسه فورسا این نظرسنجی را در 30 ژوئن و اول جولای 2016 به سفارش هفته نامه اشترن از بین 1001 نفر از شهروندان آلمانی واجد شرایط انجام داده است.