واکنش طالبان به ظهور داعش در افغانستان

 دو روز پیش «زکریا سودا» نماینده مردم بدخشان در مجلس این کشور گفت که گروه داعش در دره «خستک» بخش«جرم» ولایت بدخشان پرچم سفید طالبان را به پرچم سیاه داعش تبدیل کرده‌اند.

همچنین ویدیوهایی منتشر شده که نشان می‌دهد که برخی ازنیروهای جنگی منطقه «یمگان» بدخشان نیز همزمان پرچم‌های داعش و طالبان را با خود حمل می‌کنند.

طالبان در واکنش به این اظهارت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: گروه طالبان تغییر پرچم‌شان به پرچم سیاه داعش در بدخشان را رد می کند و می گوید که علاوه بر مناطق وسیع بدخشان، دره خستک نیز کاملا به تصرف افراد این گروه درآمده است.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان در این بیانیه اعلام کرد که به غیر از افراد آنان در بدخشان، کس دیگری وجود ندارد و داعش هم توان چنین اقدامی را ندارد.

درادامه این بیانیه آمده‌است که به جز بعضی از افراد داعش که در بخش‌های محدود ولایت مرزی «ننگرهار» وجود دارند و مبارزه علیه‌شان جریان دارد، افراد داعش دیگر در هیچ جایی حضور ندارند.

 لازم به ذکر است مقام‌های امنیتی بدخشان نیز ظهور گروه داعش در در این ولایت را تایید کردند و این موضوع نگرانی‌های تازه ای را به بار آورده‌است.

«عبدالرؤف ابراهیمی»، رییس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در آغاز هفته جاری گفت که دولت باید اقدامات جدی را به خاطر سرکوب داعش در شمال و شمال‌شرق افغانستان آغاز کند.